Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/20472
Title: Comprehensive educational model based on Challenge-Based Learning for the improvement of competency performance
Authors: Carmona Fernández, Diego
Rodríguez Méndez, Diego
Canito Lobo, José Luis
Quintana Gragera, Francisco
Carrasco Amador, Juan Pablo
Marcos Romero, Alfonso Carlos
Rodríguez Rego, Jesús Manuel
Mendoza Cerezo, Laura
Keywords: Learning;Competences;Hiperclassrooms;ABR;Teaching methodologies;Aprender;Competencias;Hiperaulas;Metodologías de enseñanza
Issue Date: 2023
Publisher: Universitat Politècnica de València: edUPV, Editorial Universitat
Abstract: "La locura es hacer lo mismo una y otra vez y esperar resultados diferentes". Esta frase, atribuida a Albert Einstein, contiene un mensaje que resume lo que está sucediendo en los sistemas educativos. Afortunadamente, cada vez son más los “locos” que optan por hacer algo diferente para “innovar” en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Este artículo muestra la influencia de innovar en cuatro aspectos clave que influyen en el aprendizaje: instrucción, metodología, espacio y tiempo, si queremos mejorar el desempeño competencial y empezar a hacer realidad los objetivos de la Declaración de Bolonia, a través de experiencias realizadas en la Escuela. de Ingeniería Industrial (EII) de la Universidad de Extremadura.
"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results". This phrase, attributed to Albert Einstein, contains a message that sums up what is happening in education systems. Fortunately, an increasing number of "madmen" are choosing to do something different to "innovate" in the teaching-learning process. This paper shows the influence of innovating in four key aspects that influence learning: instruction, methodology, space and time, if we want to improve competence performance and start to make the objectives of the Bologna Declaration a reality, through experiences carried out in the School of Industrial Engineering (EII) of the University of Extremadura.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20472
ISSN: 2341-2593
DOI: 10.4995/muse.2023.19110
Appears in Collections:DEXGR - Artículos
DIEEA - Artículos
DMATE - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
muse_2023_19110.pdf1,28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons