Año | Título | Autor/a |
2020-08-10 | Assessment of sustainability science education criteria in online-learning through fuzzy-operational and multi-decision analysis and professional survey | Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2019 | Estudio de las opiniones de los futuros maestros sobre el uso de los videojuegos como recurso didáctico a través de un análisis cualitativo | Soto Ardila, Luis Manuel; Melo Niño, Lina Viviana; Caballero Carrasco, Ana; Luengo González, Ricardo; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2014-07-17 | Formulation of didactic interest of the laws of refraction of light | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Suero López, María Isabel; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2019 | Improving the self-regulation in prospective science teachers: the case of the calculus of the period of a simple pendulum | Borrachero Cortés, Ana Belén; Brígido Mero, María; Dávila Acedo, María Antonia; Costillo Borrego, Emilio; Cañada Cañada, Florentina; Mellado Jiménez, Vicente; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología |
2008 | Obstáculos y errores en la enseñanza-aprendizaje de las figuras geométricas | Barrantes López, Manuel; Zapata Esteves, Marcos Augusto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
1989 | [Reseña] Roanes Macías, E. y Roanes Lozano, E. ''MACO. Matemáticas con ordenador". | Luengo González, Ricardo; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022 | Teacher expectations and students' achievement in solving elementary arithmetic problems | Soto Ardila, Luis Manuel; Caballero Carrasco, Ana; Casas García, Luis M.; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2018 | The influence of teaching methodologies in the assimilation of density concept in primary teacher trainees | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Cañada Cañada, Florentina; González Gómez, David; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |