Listar "DDCEM - Artículos" por Tipo article

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 1 al 20 de 266  Siguiente >
AñoTítuloAutor/a
2018A didactic reformulation of the laws of refraction of lightMartínez Borreguero, María Guadalupe; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Suero López, María Isabel; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física
2024A future classroom lab with active and gamified STEAM proposal for mathematics and science disciplines: Analyzing the effects on pre-service teacher’s affective domainMontero Izquierdo, Ana Isabel; Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2015A new Bayesian network-based approach to the analysis of sperm motility: application in the study of tench (Tinca tinca) semenGil Anaya, María Cruz; Calle Alonso, Fernando; Pérez Sánchez, Carlos Javier; Martín Hidalgo, David; Fallola, C.; Bragado González, María Julia; García Marín, Luis Jesús; Oropesa Jiménez, Ana Lourdes; Universidad de Extremadura. Departamento de Fisiología; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación de Señalización Intracelular y Tecnología de la Reproducción (SINTREP); Universidad de Extremadura. Departamento de Sanidad Animal; Universidad de Extremadura. Departamento de Medicina Animal; Universidad de Extremadura. Departamento de Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Bioquímica, Biología Molecular y Genética
2016A new online tool to detect color misconceptionsNaranjo Correa, Francisco Luis; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Suero López, María Isabel; Pardo Fernández, Pedro José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física
2021A STEM Course Analysis During COVID-19: A Comparison Study in Performance and Affective Domain of PSTs Between F2F and F2S Flipped ClassroomJeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020A web-based tool framing a collective method for optimizing the location of a renewable energy facility and its possible application to sustainable STEM educationJeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
1993Acerca de la formación inicial de los profesores de Educación Básica en matemáticas y su didácticaLuengo González, Ricardo; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2018Actualidad en investigación mediante análisis cualitativo y mixtoCubero Juánez, Javier; Carvalho, José Luis Torres Manano Rama; Casas García, Luis M.; Luengo González, Ricardo; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2013Additional contamination when radon is in excessMartín Sánchez, Alejandro; Torre Pérez, Julián de la; Ruano Sánchez, Ana Belén; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Física; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2016Adecuación de las peticiones de los niveles de vitamina D al laboratorioValero Chávez, Francisco Javier; Luengo Pérez, Luis Miguel; Cubero Juánez, Javier; Hospital Universitario Infanta Cristina. Badajoz; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Complejo Hospitalario Universitario de Badajoz
2018Altered hematological, biochemical and immunological parameters as predictive biomarkers of severity in experimental myocardial infarctionBlázquez Durán, Rebeca; Álvarez Pérez, Verónica; Antequera Barroso, Juan Antonio; Báez Díaz, Claudia; Blanco Blázquez, Virginia; Maestre, Juan; Moreno Lobato, Beatriz; López, Esther; Marinaro, Federica; García Casado, Javier; Crisóstomo Ayala, Verónica; Sánchez Margallo, Francisco Miguel; Centro de Cirugía de Mínima Invasión Jesús Usón. Cáceres; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2006An experimental study about the imbibition of aqueous solutions of low concentration of a non-adsorbable surfactant in a hydrophilic porous mediumLabajos Broncano, Luis; Antequera Barroso, Juan Antonio; González Martín, María Luisa; Morales Bruque, José; Universidad de Extremadura. Departamento de Física Aplicada; Universidad de Extremadura. Departamento de Física; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2021An exploratory study interrelating emotion, self-efficacy and multiple intelligence of prospective science teachersHernández del Barco, Miriam; Cañada Cañada, Florentina; Corbacho Cuello, Isaac; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020An Integrated Model Approach of Education for Sustainable Development: Exploring the Concepts of Water, Energy and Waste in Primary EducationMartínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2015Analysis and intervention of student knowledge of nutrition and sexuality and a penal institutionPozo Tamayo, Agustín; Melo Niño, Lina Viviana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Analysis of Environmental Awareness, Emotions and Level of Self-Efficacy of Teachers in Training within the Framework of Waste for the Achievement of Sustainable DevelopmentMartínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2022Analysis of prospective early childhood education teachers' proposals of nature field trips: An educational experience to bring nature close during this stageBravo Lucas, Elena; Costillo Borrego, Emilio; Bravo Galán, José Luis; Mellado Jiménez, Vicente; Conde Núñez, María Carmen; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Analysis of sustainability knowingness, attitudes and behavior of a Spanish pre-service primary teachers sampleMarcos Merino, José María; Corbacho Cuello, Isaac; Hernández del Barco, Miriam; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2019Analysis of the Concept of Energy in the Spanish Curriculum of Secondary Education and Baccalaureate: A Sustainable PerspectiveMartínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física
2022Análisis de la percepción del profesorado sobre la conciencia del aprendizaje del alumnado en las actividades participativasRodríguez Jiménez, Carlos Javier; Corrales Vázquez, José María; Sánchez Gómez, María Cruz; Cabanillas García, Juan Luis; Losada Vázquez, Ángel; Losada Moncada, María; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Salamanca; Universidad Pontificia de Salamanca