Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/2745
Title: La previsión del éxito a través de la I.V.C. (Indecisión Vocacional Compleja)
Other Titles: The success forecast by means of I.V.C.
Authors: Brito, Silvio Manuel da Rocha
Sánchez Herrera, Susana
Keywords: Capacidades;Decisión;Éxito;Vocación;Capacities;Decision;Succes;Vocation
Issue Date: 2011
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Source: Rocha Brito, S. M. da; Sánchez Herrera, S. La previsión del éxito a través de la I.V.C. (Indecisión Vocacional Compleja). Campo abierto. 30(1), pp. 81-93. ISSN: 0213-9529
Abstract: El estudio de la indecisión vocacional permite al ser humano su propio dominio acerca de sus desconfianzas y dudas con la intención de mejorar su salud mental y, en el caso de este estudio, la salud mental profesional y su desarrollo vocacional. El objetivo de nuestro estudio consiste en explicar, mediante un conjunto de variables independientes sacadas del cuestionario sobre la indecisión vocacional compleja, las posibilidades de éxito de los alumnos, constituyendo un factor previsor del mismo. Por consiguiente, elegimos un grupo de alumnos de una escuela de enseñanza superior de Portugal, aplicando como instrumento el referido cuestionario y la SPSS. Concluimos que los alumnos, en su mayoría, sí se consideran con vocación y autónomos demostrando, por lo tanto, que este instrumento es un previsor del éxito de los mismos.
The study of the complex vocational indecision allows the human being his own domain about his distrusts and doubts with the intention of improving his mental health and, in the case of this study, the professional mental health and its vocational development. The purpose of our research consists on explaining, by means of a group of independent variables taken from a questionnaire about the complex vocational indecision, the possibilities of success among students, becoming this survey a farsighted factor of itself. Therefore, we choose a sample of students from a higher education school in Portugal, applying as an instrument the above mentioned questionnaire and the SPSS. We conclude that most of the students consider themselves having vocation and being autonomous, proving, as a result, that this instrument is a success forecast.
URI: http://hdl.handle.net/10662/2745
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 30, nº 1 (2011)
DPSAN - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_2011_30_1_81.pdf1,37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons