Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/2945
Title: Implicaciones organizativas de la gestión del conocimiento
Authors: Salazar Castillo, José Manuel
Keywords: Gestión del conocimiento;Capital intelectual;Aprendizaje organizativo;Ventajas competitivas;Supervivencia sostenida;Competitividad empresarial;Knowledge management;Brainpower;Organizational learning;Competitive Advantages;Sustained survival;Business competitiveness
Issue Date: 2004
Publisher: Universidad de Extremadura. Centro Universitario de Plasencia
Source: SALAZAR CASTILLO, J. M. 2004. Implicaciones organizativas de la gestión del conocimiento. “Revista de Estudios Económicos y Empresariales”, 16, pp. 101-112. ISSN 0212-7237
Abstract: En la nueva economía, la explotación de las capacidades de cada uno de los miembros de la organización, así como, el aprendizaje y la innovación, los dos elementos básicos para la creación de conocimiento, se han convertido en aspectos fundamentales para determinar cómo una ventaja competitiva se hace sostenible. Por ello, el presente trabajo pretende identificar las condiciones que favorecen el aprendizaje y especifica los cambios, en algunos casos radicales, que deben abordar las empresas para superar la inercia organizativa de los siglos XIX y XX.
In the new economy, the exploiration of the capacities of each one of the members of the organization, as well as, the learning and the innovation, the two basic elemenrs for the creation of knowledge, they have become aspects to determine how a competitive advanrage becomes sustainable. For it, the present work seeks to idenrify the conditions that favor the learning and ir specifies the changes, in sorne radical cases, that should approach the companies to overcome the organizational inercia of the XIX and XX centuries.
URI: http://hdl.handle.net/10662/2945
ISSN: 0212-7237
Appears in Collections:REEE Nº 16 (2004)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0212-7237_16_101.pdf2,09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons