Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3030
Title: El programa aprender a convivir y la reducción de problemas de conducta en niños de educación primaria
Authors: Fernández Cabezas, María
Justicia Justicia, Fernando
Alba Corredor, Guadalupe
Justicia Arráez, Ana
Keywords: Educación primaria;Conducta antisocial;Habilidades sociales;Prevención;Primary education;Antisocial conduct;Social skills;Prevention
Issue Date: 2012
Publisher: Universidad de Extremadura
Asociación INFAD
Abstract: El presente estudio analiza los resultados de la implementación de un programa de habilidades sociales cuyo objetivo es prevenir las conductas antisociales en los niños para evitar que desarrollen en un futuro conductas inadecuadas. El programa se llama “Aprender a Convivir” y los niños que se benefician de él tienen 6 y 7 años y ya han participado en el mismo durante la etapa de infantil, de 3 a 5 años. La muestra pertenece a un centro de Granada capital y está formada por sujetos. El objetivo del programa se lleva a cabo a través de la transmisión de diferentes habilidades sociales mediante cómics y diferentes actividades. Los resultados longitudinales que se presentan son muy positivos puesto que indican que estos niños puntúan por debajo de la media para esas edades en las variables de exteriorización, interiorización y otros problemas. Se observa además que se mantiene la influencia positiva del programa durante los años de infantil.
The present study analyzes the results of the implementation of a program of social skills which aim is the prevention of the antisocial conducts in the children to prevent them from developing in a future disruptive conducts. The program calls “Aprender a Convivir “ and the children who benefit from him are 6 and 7 years old and already they have taken part in the same one during the stage of preschool, from 3 to 5 years. The sample belongs to a school of the centre of Granada and is formed by subjects. The aim of the program is the transmission of different social skills by means of comics and different activities. The longitudinal results that they present are very positive since they indicate that these children have less punctuation in relation to the average for these ages in the variables of exteriorization, interiorization and other problems. Also it is the fact that the positive influence of the program is kept during the years of preschool.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3030
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2012_1_4_317.pdf2,68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons