Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3202
Title: Integración de recursos digitales en las tareas de aprendizaje de lenguas: portafolios electrónicos y traducción asistida por ordenador
Other Titles: Integration of digital tools in language learning tasks: electronic portfolios and computer-assisted translation
Authors: Cánovas Méndez, Marcos
Keywords: Aprendizaje de lenguas;Traducción asistida por ordenador;Portafolio electrónico;Tarea colaborativa;Language learning;Computer assisted translation;Electronic portfolio;Collaborative task
Issue Date: 2009
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: Las herramientas informáticas abren un amplio campo de posibilidades pedagógicas a las asignaturas de lengua. En el presente artículo se propone un modelo de combinación de recursos digitales (portafolios electrónicos y traducción asistida por ordenador) que refuerzan proyectos docentes del ámbito de las lenguas desde un enfoque pedagógico socioconstructivista. En algunos casos, las actividades se pueden integrar en proyectos reales. Por otra parte, los proyectos relacionados con el uso de estas herramientas pueden tener un enfoque multidisciplinar que implique tanto a los departamentos de las lenguas extranjeras y como a los de las lenguas maternas.
Computer tools open up a wide range of learning possibilities in language subjects. In this paper we propose a combination of digital resources (electronic portfolios and computer assisted translation) to enhance teaching programmes in the field of languages within a socio-constructivist approach. In some cases the activities may be integrated into authentic projects. Projects using these tools may have a multidisciplinary dimension which brings together native and foreign language departments.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3202
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 28, nº 2 (2009)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_2009_28_2_103.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons