Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/3219
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Almeida, Mª Otávia D’ | - |
dc.contributor.author | Sánchez García, José Carlos | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-20T08:36:52Z | - |
dc.date.available | 2015-07-20T08:36:52Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.issn | 0214-9877 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10662/3219 | - |
dc.description.abstract | Éste estudio se centra en el constructo innovador de la territorialidad, bajo una perspectiva de datos cualitativos categorizados por una muestra de docentes universitarios, recogidos de testimonios espontáneos en prácticas de la Psicología del Trabajo en una Universidad Brasileña. Básase en una revisión bibliográfica de diversos autores, los cuales centralizan sus investigaciones respecto a la gestión de la territorialidad en el espacio organizacional, sugiriendo 13 (trece) áreas de reflexión cerca del tema central. Es un trabajo sintetizado con la finalidad de construcción de un soporte bibliográfico para futuras investigaciones de la dimensión territorialista en el ámbito psicológico. | es_ES |
dc.description.abstract | This one study concentrates in construct innovating of the territoriality, under a perspective of qualitative information categorised by a sample of educational college teachers, gathered of spontaneous testimonies in practices of the Psychology of the Work in a Brazilian University. It would base on a bibliographical revision of diverse authors, who centralize their investigations with respect to the management of the territoriality in the organizational space, suggesting 13 (thirteen) areas of reflection near the central subject. It is a work synthesized for the purposes of construction of a bibliographical support for future investigations of the territoriality dimension in the psychological scope. | es_ES |
dc.format.extent | 8 p. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Extremadura | es_ES |
dc.publisher | Asociación INFAD | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Territorialidad | es_ES |
dc.subject | Instinto | es_ES |
dc.subject | Identidad Cultural | es_ES |
dc.subject | Territoriality | es_ES |
dc.subject | Instinct | es_ES |
dc.subject | Cultural Identity | es_ES |
dc.title | La gestíon del territorio profesional en una Universidad Pública de Brasil. Un enfoque cualitativo | es_ES |
dc.type | article | es_ES |
dc.description.version | peerReviewed | es_ES |
europeana.type | TEXT | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | 61 Psicología | es_ES |
dc.subject.unesco | 5403.01 Geografía Cultural | es_ES |
dc.subject.unesco | 5902.02 Política Cultural | es_ES |
europeana.dataProvider | Universidad de Extremadura. España | es_ES |
dc.identifier.bibliographicCitation | ALMEIDA, M.O. y SÁNCHEZ GARCÍA, J.C. (2012). La gestión del territorio profesional en una Universidad Pública de Brasil. Un enfoque cualitativo. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(4), 567-574. ISSN 0214-9877 | es_ES |
dc.type.version | publishedVersion | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universidade Federal do Paraná. Brasil | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Salamanca | es_ES |
dc.identifier.publicationtitle | International Journal of Developmental and Educational Psychology | es_ES |
dc.identifier.publicationissue | 1 | es_ES |
dc.identifier.publicationfirstpage | 567 | es_ES |
dc.identifier.publicationlastpage | 574 | es_ES |
dc.identifier.publicationvolume | 4 | es_ES |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2012_1_4_567.pdf | 3,15 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License