Child scribbling: a sensory motor activity and representational ability

DSpace/Manakin Repository

español português english

Child scribbling: a sensory motor activity and representational ability

Show full item record

Title: Child scribbling: a sensory motor activity and representational ability
Author: Prino, Laura E.; Sclavo, Erica
Abstract: Los niños por lo general comienzan a producir garabatos alrededor de su segundo año de vida. Como la actividad representativa ya se adquiere a esta edad, el acto gráfico puede ser correctamente considerado más que una mera actividad motora: es, sin duda, uno de los factores más relevantes que intervienen en el proceso gráfico, pero es deber del educador discernir su aspecto intencional, por lo tanto representativo. El objetivo de nuestro estudio es un examen detallado de los garabatos producidos por niños de entre dos y tres años de edad, cuyos temas dados son el niño él / ella, el niño involucrado en cualquier actividad lúdica o deportiva dada, y las figuras de la madre y el padre: cualquier posible diferencia que surja de tales caminos gráficos será investigada y analizada. Este estudio es parte de un proyecto mucho más amplio, que quiere acentuar los rasgos emotivos que se encuentran en la actividad gráfica de un niño, rasgos que podrían ser utilizados como medio de exploración del niño, de su propia interioridad, de un mundo interior en pleno desarrollo.Children usually begin producing scribbles around their second year of life. As representative activity is already acquired at this age, the graphic act can be rightly considered more than a mere motor activity: it is, without a doubt, one of the most relevant factors involved in the graphic process, but it is the educator’s duty to discern its intentional-therefore representative- aspect. Our study’s goal is a detailed examination of the scribbles produced by children between two and three years of age, whose given subjects are the child him/herself, the child engaged in any given playful or sportive activity, and the figures of the mother and the father: any possible difference emerging from such graphic paths, will be investigated and analyzed. This study is part of a much wider project, which would like to emphasize the emotive traits found in a child’s graphic activity, traits which could be used as means of exploration of the child’s own interiority, an inner world in full development.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3312
Date: 2011


Files in this item

Files Size Format View
0214-9877_2011_1_1_95.pdf 132.2Kb PDF Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales