Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3454
Title: Psicología positiva. Propuesta de intervención en un aula de educación especial
Authors: Calle Ortega, Lorena de la
metadata.dc.contributor.advisor: Rabazo Méndez, María José
Keywords: Psicología positiva;Propuesta de intervención;Fortalezas;Discapacidad intelectual;Positive psychology;Proposal of intervention;Strengths;Intellectual disability
Issue Date: 2015-10-26
Abstract: Con este Trabajo Fin de Grado se pretende profundizar sobre los aspectos relacionados con la Psicología Positiva y aplicar los conocimientos adquiridos a la práctica educativa diseñando una propuesta didáctica para desarrollar las Virtudes Personales de “Coraje” y “Humanidad” a un grupo de alumnos con discapacidad intelectual. La psicología ha comenzado recientemente a aceptar como un objeto relevante de estudio el bienestar subjetivo, y a afrontar directamente la exploración de las fortalezas y los factores que contribuyen a la felicidad de los seres humanos. La piscología positiva se ha convertido en una ciencia aplicada a áreas tales como la salud y el bienestar, la psicoterapia, la educación y las organizaciones laborales y los temas más destacados han sido: las emociones positivas, la inteligencia emocional, la felicidad, las fortalezas personales y la creatividad. La aplicación de la psicología positiva está contribuyendo también al bienestar de las personas con discapacidad intelectual.
The objective of this Final Project is to investigate the aspects related to the positive psychology and apply the knowledge acquired to educational practice designing a didactic proposition to develop the personal virtues of "Courage" and "Humanity" to a group of students with intellectual disabilities. Psychology has recently begun to accept as an important object of study subjective well-being, and deal directly with exploring the strengths and the factors contributing to the happiness of human beings. The positive psychology has become a science applied to areas such as health and welfare, psychotherapy, education and labor organizations and the most prominent themes were: positive emotions, emotional intelligence, happiness, personal strengths and creativity. The application of positive psychology is contributing also to the well-being of people with intellectual disabilities.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3454
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Badajoz)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFGUEX_2015_Calle_Ortega.pdf1,32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons