Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4261
Title: Desarrollo, cultura y educación: algunas reflexiones sobre lo que debería estudiar la psicología
Authors: Bruner, Jerome S.
Linaza, J. (trad.)
Keywords: Psicología;Educación;Cultura;Desarrollo;Psychology;Education;Culture;Development
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Extremadura.
Asociación INFAD
Abstract: Se recogen las reflexiones presentadas en el VII Congreso Internacional de Psicología y Educación y XXI Congreso de INFAD. La ciencia de la psicología trata de investigar y comprender la condición humana. Considera que los métodos convencionales de investigación psicológica no tienen en cuenta factores como la incidencia de la educación y la cultura, que el psicólogo puede aprender del antropólogo, del sociólogo y del historiador. Nunca se comprenderá el comportamiento humano estudiándolo fuera de contexto. Se necesita ir más allá de los estudios convencionales sobre pensamiento lógico y asociativo y adentrarse en el ámbito del pensamiento narrativo. Esta investigación cultural es esencial para cultivar y mantener la profundidad y la extensión de la psicología. La educación no es lo único, ni debe dedicarse exclusivamente, a la transmisión del conocimiento establecido. También debe cultiva la conciencia de la condición humana. La educación no es solo llegar a dominar un contenido, también es lograr captar en qué consiste conocer y comprender.
This article collects his reflections presented at the VII International Congress of Psychology and Education and XXI Congress of INFAD. The science of psychology tries to investigate and understand the human condition. Considers that the conventional methods of psychological investigation do not take into account factors such as the incidence of education and culture, that the psychologist can learn of the anthropologist, sociologist and historian. Never can be understood the human behavior studying it out of context. We need to go beyond the conventional studies on logical thinking and associative and we need to go into the field of thought narrative. This cultural research is essential to cultivate and maintain the depth and extent of psychology. Education is not the only thing, nor should be devoted exclusively to the transmission of knowledge established. You must also cultivate the conscience of the human condition. Education is not the only content, it's also capture what is know and understand.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4261
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2014.n2.v1.030
Appears in Collections:Revista INFAD 2014 Nº 2, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2014_2_1_253.pdf198,33 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons