Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4524
Title: Los clásicos en el aula. Una propuesta: hipertextualidad y contexto histórico
Other Titles: The classics in the classroom. A proposal: hypertexting and historical context
Authors: Dueñas Lorente, José Domingo
Tabernero Sala, Rosa
Keywords: Lectura;Clásicos;Nuevos lectores;Hipertextualidad;Reading;Classical texts;New readers;Hipertexting
Issue Date: 2013
Publisher: Junta de Extremadura. Consejería de Educación
Abstract: Nuestro propósito es mostrar que la lectura de los clásicos es posible en la actualidad. El objetivo del artículo es proponer un posible modo de acercamiento entre los textos clásicos y los nuevos lectores juveniles. Con este fin tratamos de combinar la presentación sucinta de un marco histórico de referencia con una lectura hipertextual de de las obras. Nos servimos de varios títulos de Sender, Cela, Delibes, Ana Mª Matute, escritos en todos los casos a mediados del siglo XX.
Our purpose is to show that the reading of the classics is currently possible. The article aims to propose a possible mode of rapprochement between the classical texts and the new juvenile readers. To this end we try to combine the succinct presentation of a historical frame of reference with a hypertextual reading of works. We use several titles of Sender, Cela, Delibes, Ana Mª Matute, written in all cases in the mid-20th century.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4524
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 16, nº 1 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_16_65.pdf172,66 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons