Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4622
Title: Objetivos y metodologías en los estudios de evaluación formativa de la composición escrita entre el periodo de 1992 y 2014
Other Titles: Objectives and methodologies in studies of formative assessment of written composition between the period 1992 and 2014
Authors: Hoz Ibacache, Silvana de la
Keywords: Composición escrita;Evaluación;Evaluación formativa;Análisis de contenido;Secuencias didácticas;Written composition;Assessment;Formative assessment;Content analysis;Didactic sequences
Issue Date: 2016
Publisher: Junta de Extremadura: Consejería de Educación
Abstract: El propósito de la presente investigación es analizar la evaluación formativa del proceso de escritura mediante una revisión bibliográfica comprendida entre los años 1992 y 2014 dentro del área hispanohablante. Para lograrlo se recogen 73 documentos que son analizados cualitativamente a través de la técnica del análisis de contenido. Los resultados indican que existen divergencias relacionadas con los procesos investigados. Además, tales divergencias se implementan bajo marcos de intervención distintos, es decir, mientras algunas realizan intervenciones específicas para obtener cierta información del proceso de evaluación de la producción textual, otras realizan implementaciones bajo el marco de secuencias didácticas, lo que produce resultados y reflexiones en distintas direcciones.
The purpose of the current research is to analyze formative assessment of writing through literature review between the years 1992 and 2014 in Spanish-speaking area. In order to achieve this, 73 documents were collected and analyzed qualitatively with the content analysis technique. The results indicate that there are divergences related to the processes investigated. Additionally, these divergences are implemented under different intervention frames, in other words, while some of them make specific interventions to extract information about the writing assessment process, the other ones make implementations under the framework of didactic sequences, producing results and reflections in different ways.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4622
ISSN: 1988-8430
DOI: 10.17398/1988-8430.24.1.31
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 24 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_24_31.pdf443,58 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons