Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/478
Title: | Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura |
Authors: | Sánchez Cepeda, José Samuel |
metadata.dc.contributor.advisor: | Corrales Vázquez, José María |
Keywords: | Educación ambiental;Extremadura;Organización escolar;Environmental education |
Issue Date: | 2002 |
metadata.dc.date.submitted: | 18-Dec-2002 |
Publisher: | Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Con esta investigación se realiza un diagnóstico de la realidad de la educación ambiental en la comunidad de Extremadura, con la finalidad de analizar las perspectivas de desarrollo de estrategias de educación ambiental que permitan la evolución hacia situaciones más favorables hacia el medio ambiente, de acuerdo a las directrices internacionales y la línea de las estrategias puestas en marcha en distintos países, en España y numerosas comunidades autónomas del país.
Se analiza la situación actual e historia reciente, contrastando esta realidad con el modelo de referencia adoptado, para así encontrar las claves de la necesaria Estrategia
Extremeña de Educación Ambiental, una vez detectados los diferentes agentes o actores y las realizaciones más significativas en educación ambiental en la región, a través de los distintos mediadores y equipamientos para la misma, así como las potencialidades u oportunidades más relevantes, encarando la realidad en la línea del desarrollo sostenible. This thesis seeks to undergo a diagnosis of the present state of environmental education in the Spanish Autonomous Community of Extremadura. In doing so, this study will analyse the developmental scope of those environmental education strategies which favour the growth of more environmentally-friendly attitudes and spaces. The critical apparatus used in this research is that being currently considered by researchers in several countries as we as in many Spanish autonomous communities. This study sets out to examine present-day and recent research by means of contrasting former theories with the critical model used here. Facing the reality of sustainable development, but after identifying the different informants of the questionnaires used and the most significant achievements in Extremaduran environmental education, by means of its differing mediators and facilities, and the more real potential, the keys to the peremptory Extremaduran Strategy for Environmental Education are accordingly revealed. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/478 |
ISBN: | 84-7723-562-7 |
Appears in Collections: | DDCEM - Tesis doctorales Tesis doctorales |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TDUEX_8477235627.pdf | 32,55 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License