Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5369
Title: Psychological impact of distance education technologies in students’ personal development
Authors: Akther, Uddin Md.
Keywords: Educación a distancia;Tecnologías de internet;Aspectos pedagógicos y psicológicos de las TICs;Autoregulación;Autoactualización;Motivación;Tecnologías de la información y la comunicación (TIC);Distance education;Internet technologies;Psychological and pedagogical aspects of ICTs;Self-regulation;Self-actualization;Achievement motivation;Information and communication technologies (ICT)
Issue Date: 2013
Publisher: INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: La educación superior ha experimentado un desarrollo significativo durante las últimas décadas, especialmente en lo que se refiere a la educación superior a distancia. Este rápido crecimiento se basa en el uso de las modernas tecnologías de la información y la comunicación (TIC). Hay un buen número de estudios sobre aspectos psicológicos y educativos del desarrollo y uso de las TIC en la educación superior. Además, existen otros estudios sobre aspectos psicológicos y pedagógicos del proceso educativo en la universidad a través del uso de las tecnologías de aprendizaje a distancia. Este artículo se centra en el análisis de la relación entre las tecnologías de educación a distancia y las necesidades del proceso de aprendizaje subjetivo del estudiante. Se ha llevado a cabo una investigación en la que se discuten algunos rasgos de personalidad de los estudiantes sobre los antecedentes de la educación a distancia.
Higher education has experienced significant developments for the last few decades, especially distance higher education. This rapid growth is based on the use of modern information and communication technologies (ICTs). There are a good number of studies on psychological and educational aspects of the development and use of ICTs in higher education. Moreover, there are other studies on psychological and pedagogical aspects of the educational process at the university through the use of distance learning technologies. This article is focused on the analysis of relationship between distance education technologies and the necessity of students’ subjective learning process. A research has been conducted, and some personality traits of students are discussed on the background of distance education.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5369
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2013 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2013_1_2_203.pdf415,16 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons