Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6014
Title: Los futuros profesores de Educación Secundaria y las tareas didáctico matemáticas
Other Titles: Future secondary mathematics teachers and didactical mathematical tasks
Authors: Toscano, Rocío
Universidad de Sevilla
Keywords: Formación del profesorado
Práctica educativa
Tareas didáctico-matemáticas
MAES
Teachers’ education
Educational practice
Didactical-mathematical tasks
Issue Date: 2015
Abstract: En este trabajo nos centramos en cómo se aproximan los futuros profesores de Secundaria matriculados en el Máster en Formación del Profesorado de Educación Secundaria a las tareas didáctico-matemáticas propuestas en una asignatura del mencionado Máster. La fuente de datos fueron las transcripciones de las grabaciones en audio de todas las diferentes sesiones del curso en las que los participantes resolvían esas tareas. El análisis de datos realizado adopta una perspectiva cualitativa, aplicándose un análisis de contenido de la información obtenida y siguiendo un proceso inductivo de identificación temática y posterior clasificación. Los resultados obtenidos han permitido apreciar diferentes formas de considerar las tareas planteadas.
In this study we focus on how future Secondary teachers enrolled in the Master’s Degree in Secondary Education Teacher Training approach to the didactical-mathematical tasks proposed in a subject of the aforementioned Master. The data source was the transcription of the audio recordings of all the different sessions of the course in which participants solved these tasks. The analysis of the data takes a qualitative perspective. A content analysis of the information obtained was applied, followed by an inductive process of the matic identification and its subsequent classification. The results obtained have allowed us to appreaiate different ways of considering the proposed tasks.
URI: http://hdl.handle.net/10662/6014
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 34, nº 1 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_34_49.pdf372,01 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons