Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6535
Title: "Why did I write?": ”argumenta ad hominess” as a strategy of self-representation in “An epistle to Dr. Arbuthnot”
Other Titles: "Why did i write?": los “argumenta ad homines” como estrategia de autorrepresentación en ”An epistle to Dr. Arbuthnot“
Authors: Torralbo Caballero, Juan de Dios
Keywords: Literatura augustana;Sátira;Autorrepresentación;Dr. Arbuthnot;Addison;Halifax;Hervey;Augustan Literature;Satire;Self-expression;Pope, Alexander, 1688-1744
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones
Abstract: Este trabajo contextualiza "Epistle to Dr Arbuthnot" (1735) desglosando la temática y los objetivos de Alexander Pope a través del análisis contrastivo y de la investigación en sus técnicas literarias. En primer lugar se aborda cómo el autor está preocupado por la corrupción y por la mala praxis literaria que está gestándose en Gran Bretaña a manos de poetastros. En segundo lugar se analiza cómo el poeta defiende la escritura de sátiras así como al género literario de la sátira frente a la "fabula facta". En tercer lugar se aborda la imagen del poeta que emana del trabajo, bien de modo directo bien de forma tangencial, configurando una "apología pro vita sua". La parte central del artículo analiza los sketches satíricos de Atticus, Bufo y Sporus interpretando los álter ego que reflejan sus motivaciones y sus fines. Estas incursiones permiten inferir algunos datos sobre el pensamiento literario singular de Pope.
This paper contextualizes the "Epistle to Dr Arbuthnot" (1735) and details the themes and objectives of Alexander Pope through contrastive analysis and research on literary techniques. First, it addresses how the author is concerned about corruption and poor literary practice that is brewing in Britain at poetasters’ hands. Secondly, it discusses how the poet defends satirical writing and the literary genre of satire facing the "fabula facta". Thirdly, the image of the poet which emanates from his work is addressed, either directly or tangentially, forming an "apologia pro vita sua". The central part of the article analyzes the sketches of Atticus, Bufo, and Sporus, interpreting the alter egos that reflect their motivations and their goals. These incursions allow us to infer some facts about Pope’s singular literary thoughts.
URI: http://hdl.handle.net/10662/6535
ISSN: 0210-8178
Appears in Collections:Anu. estud. filol. Vol. 38 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0210-8178_38_225.pdf176,59 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons