Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/7009
Title: | Segismundo y su torre: la literatura áurea como recurso para el tratamiento de la integración en el aula de Educación Infantil |
Authors: | Vara López, Alicia Vila Corneiro, Zaida |
Keywords: | Teatro tradicional;Símbolo;Escritura creativa;Educación integradora;Traditional theatre;Symbol;Creative writing;Inclusive education |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Este artículo se propone demostrar el potencial educativo que posee el teatro
del Siglo de Oro, en concreto La vida es sueño. Para ello se plantea una experiencia
didáctica destinada a los estudiantes del Grado en Educación Infantil de la Universidad de Córdoba. Esta actividad trata de concienciar a futuros docentes, maestros en activo, así como a la comunidad educativa en general, sobre los beneficios de la literatura como herramienta
para el tratamiento de la integración y la inclusión en las aulas This article aims to demonstrate the educational potential of the theater of the Golden Age, particularly La vida es sueño. For that, we propose a teaching experience designed for students of the Degree in Preschool Education at the University of Cordoba. This activity tries to educate future teachers, teachers in service, as well as the educational community as a whole on the benefits of literature as a tool for the treatment of integration and inclusion in the preschool classroom |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/7009 |
ISSN: | 1988-8430 |
DOI: | 10.17398/1988-8430.25.161 |
Appears in Collections: | Tejuelo Vol. 25 (2017) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1988-8430_25_161.pdf | 472,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License