Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/7688
Title: | El Teorema de Pitágoras mediante software de geometría dinámica |
Other Titles: | Pithagoras Theorem by Dynamics Geometry Software |
Authors: | Barrantes López, Manuel Mejía López, Álvaro Noé Zapata Esteves, Marcos Augusto Barrantes Masot, María Consuelo |
Keywords: | Teorema de Pitágoras;Software geometría dinámica;Enseñanza de la geometría;Demostraciones geométricas;Demostraciones algebraicas;Pythagorean theorem;Dynamic geometry software;Teaching geometry;Geometric proofs;Algebraic proofs |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Universidad de Extremadura |
Abstract: | En este trabajo se presenta un estudio sobre las demostraciones algebraicas y geométricas del Teorema de Pitágoras, usando software de geometría dinámica, adecuadas para los cursos de la ESO. El trabajo presenta una categorización de las demostraciones, útil como herramienta para los docentes cuando se enfrentan a la selección de sus recursos didácticos relativos a este tema. Así, proporcionamos un conjunto de construcciones dinámicas diseñadas con GeoGebra y los pasos necesarios para su construcción, que sirva de apoyo tanto al docente como al alumno. This study is about the geometric and algebraic proofs of the Pythagorean Theorem using dynamic geometry software, concerned to secondary school levels. In it is presented a proofs categorization very useful as a tool for teachers, especially when they are looking for teaching resources. Thus, the research provides a set of dynamic constructions designed using GeoGebra and those steps followed in order to build them, which are a good support for both teachers and students. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/7688 |
ISSN: | 0213-9529 |
DOI: | 10.17398/0213-9529.36.2.151 |
Appears in Collections: | Campo Abierto Vol. 36, nº 2 (2017) DDCEM - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_36_2_151.pdf | 730,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License