Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7726
Title: Propuesta de intervención educativa en un instituto de enseñanza secundaria centrada en el aprendizaje basado en proyectos: «Diseñemos una carretera»
Other Titles: Proposal of educational intervention in a Secundary School through a PBL: “Design a road”
Authors: Calvo Aguilar, Daniel
Arias García, José Roberto
Keywords: Competencias;Evaluación;Aprendizaje basado en proyectos;Interdisciplinariedad;Development skills;Derivative rules;Evaluation;Problem Based Learning (PBL);Interdisciplinary
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En este trabajo se presenta una propuesta de intervención educativa para desarrollar las competencias de los alumnos de 4º de ESO mediante la metodología centrada del Aprendizaje Basado en Proyectos. El objetivo es desarrollar un proyecto novedoso que involucra a varios departamentos, siendo transversal e interdisciplinar. Dicho proyecto consiste en buscar la solución más óptima del «diseño de una carretera». La propuesta de intervención se organiza en un año o curso académico. Como resultado más destacable señalamos el proceso de evaluación basado en el desarrollo de las competencias alcanzadas por los alumnos.
The present paper discusses a proposal of educational intervention aiming at developing 4th year ESO students’ skills through a project-based learning methodology. The goal of this novel proposal -as it involves several departments in a crosscutting and interdisciplinary approach to knowledge development- is to seek the most optimal solution to the project presented to the students: "Designing a road". Its duration is a full academic year. We point out the development of an evaluation project based on the degree of achievement of competences by the students.
URI: http://hdl.handle.net/10662/7726
ISSN: 0213-9529
DOI: 10.17398/0213-9529.36.2.211
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 36, nº 2 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_36_2_211.pdf537,99 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons