Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9012
Title: Resultados de la adaptación del EEES en España: un análisis de las asignaturas piloto en el periodo 2003-2007
Other Titles: Results of the adaptation of the EEES in Spain: an analysis of the pilot subjects in period 2003-2007
Authors: Arriazu, Rubén
Keywords: Política educativa;Espacio Europeo de Educación Superior;Proceso de Bolonia;Convergencia europea;Educational policy;European Higher Education Area;Bologna Process;European convergence
Issue Date: 2012
Publisher: Gobierno de Extremadura
Abstract: En la actualidad el proceso de adaptación y/o armonización de las estructuras universitarias al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) constituye el elemento central de la política educativa universitaria en España. En base a esta consideración, se presentan los resultados obtenidos en la Encuesta Nacional de Convergencia Europea (ENCE), investigación que ha analizado la evolución e incidencia de las asignaturas piloto adaptadas bajo el nuevo formato suscrito en la Declaración de Bolonia. El propósito ha sido obtener una visión integral y sistemática de los proyectos experimentales que guían el proceso de convergencia antes de su culminación, prevista para el próximo 2010.
The current adaptation and or harmonization of university structures in response to the European Higher Education Area (EHEA) constitute an essential core within educational policy in Spain. Assuming this question, results of the European Convergence National Survey (ECNS), an inquiry conducted to measure the evolution and potentialities of the courses adopted under the Bologna Declaration requirements, are presented. The aim is to establish a systematic understanding of the experimental subjects which has led to the convergence process during the transitory period, which ends in 2010.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9012
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Monográfico Nº 06 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_Extra6_90.pdf239,61 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons