Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9287
Title: El Proyecto Lingüístico de Centro: una evolución necesaria para la mejora de la Competencia en Comunicación Lingüística
Other Titles: Language Project: the importance of educational evolution in the improvement of communicative competence
Authors: Pérez Invernón, América
Keywords: Proyecto Lingüístico de Centro (PLC);Plan de Lenguas de Centro;Competencia en Comunicación Lingüística;Políticas lingüísticas educativas;Medidas educativas;Bilingüismo;Language Project;Communicative and Linguistic Competence;Language Politics;Educative Measures;Bilingualism
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En la última década se observa la consolidación del Proyecto Lingüístico de Centro (PLC) como respuesta a los tradicionales procelosos resultados en competencia en comunicación lingüística del alumnado (CCL) y a las acciones educativas tan poco exitosas que de forma inconexa se vienen sucediendo en España. Parece vislumbrarse una nueva época con mejores frutos protagonizada por el consenso en un conjunto de medidas que un plan global de centro adaptado a su contexto está produciendo en algunos centros educativos españoles. Las políticas lingüísticas de algunas comunidades en España facilitan la implementación de un PLC para mejorar la Competencia en Comunicación Lingüística del alumnado como respuesta integral e innovadora a las carencias detectadas en pruebas externas. Este artículo resume las últimas medidas implementadas en territorio español a este respecto
Over the last decade, it is being confirmed that language projects are improving the traditional poor results in communicative and linguistic competence as well as in the educative disjointed and unsuccessful measures in Spain. In the present times we can discern a new and more satisfactory era based on a set of actions that a language project completely adapted to the context is taking place in some Spanish schools. Language politics in some Spanish regions are improving communicative competence in students as an integral and innovative response to the detected weaknesses. This article comes to outline the last implemented measures in Spain forward in this respect.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9287
ISSN: 1988-8430
DOI: 10.17398/1988-8430.30.13
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 30 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_30_13.pdf748,51 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons