Situación de la actividad emprendedora de los estudiantes de la Universidad de Extremadura

DSpace/Manakin Repository

español português english

Situación de la actividad emprendedora de los estudiantes de la Universidad de Extremadura

Show full item record

Title: Situación de la actividad emprendedora de los estudiantes de la Universidad de Extremadura
Author: Hernández Mogollón, Ricardo; Fernández Portillo, Antonio; Almodóvar González, Manuel; Rodríguez Preciado, Raúl; Fernández Torres, Yakira
Abstract: En este trabajo, el lector puede encontrar evidencias, medidas, conocimiento, creo que muy interesantes y, sobre todo útiles, sobre la intención emprendedora de los estudiantes de la Universidad de Extremadura, y sus condicionantes, fenómeno, el de la intención, que es consecuencia de la actitud, las normas subjetivas y la percepción, y predictor, directamente, del comportamiento emprendedor. En todos y cada uno de los centros y grados que oferta la Universidad de Extremadura hay estudiantes con potencial emprendedor. Estimamos que este conocimiento, aportado por GUESSS, puede y debe empujar hacia la construcción de un Modelo de Universidad Emprendedora, al servicio del desarrollo económico y social de su entorno, la Comunidad Autónoma de Extremadura. La Educación Emprendedora, es clave para cambiar, de fondo, la situación económica de Extremadura. Creemos que, con los adecuados modelos, metodologías y profesorado, debería implantarse en todo el sistema educativo, y, en la Universidad, en todos sus grados, posgrados y doctorados.In this work, the reader can find evidence, measures, knowledge, I think very interesting and, above all, useful, about the entrepreneurial intention of the students of the University of Extremadura, and its determinant, phenomenon, that of the intention, which is consequence of attitude, subjective norms and perception, and predictor, directly, of enterprising behavior. In each and every one of the centers and degrees offered by the University of Extremadura there are students with enterprising potential. We believe that this knowledge, contributed by GUESSS, can and should push towards the construction of an Entrepreneurship University Model, at the service of the economic and social development of its surroundings, the Autonomous Community of Extremadura. Entrepreneurship Education is key to change, in the background, the economic situation of Extremadura. We believe that, with the appropriate models, methodologies and teaching staff, it should be implemented throughout the educational system, and, at the University, in all its degrees, postgraduate and doctoral degrees.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9725
Date: 2018


Files in this item

Files Size Format View
978-84-09-12123-6.pdf 3.281Mb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales