Mostrando resultados del 18 al 34 de 34
< Anterior
Año | Título | Autor/a |
2016 | Niveles de actividad física en estudiantes universitarios: diferencias en función del género, la edad y los estados de cambio | Práxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Cansado, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2016 | Niveles de actividad física y motivación en estudiantes universitarios. Diferencias en función del perfil académico vinculado a la práctica físisco-deportiva | Práxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Domínguez, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2022 | Prevalence of meeting 24-Hour Movement Guidelines from pre-school to adolescence: A systematic review and meta-analysis including 387,437 participants and 23 countries | Tapia Serrano, Miguel Ángel; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; López Gil, José Francisco; Tremblay, Mark S.; García Hermoso, Antonio; Research Institute, Ottawa. Canada; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Murcia; Universidad Pública de Navarra |
2022 | Promoción de hábitos saludables desde los centros educativos: Proyecto EUmove | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |
2022 | Promoção de hábitos saudáveis nas escolas: projeto EUmove | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Costa, João; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |
2022 | Promotion d'un mode de vie sains dans les écoles: le project EUmove | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |
2022 | Promotion of healthy lifestyles in schools: EUmove project | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Costa, João; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |
2022 | Promozione di sane abitudini nei centri educativi: progetto EUmove | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Costa, João; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Padilla Moledo, Carmen; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |
2022 | School and non‐school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescents | Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2024 | Students’ motivational experiences across profiles of perceived need-supportive and need-thwarting teaching behaviors in physical education | Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería |
2023 | Students’ need satisfaction and frustration profiles: Differences in outcomes in physical education and physical activity-related variables. | Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Almería; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2024 | Students’ perceptions of physical education teachers’ (de)motivating styles via the circumplex approach: differences by gender, grade level, experiences, intention to be active, and learning | Diloy Peña, Sergio; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; García Cazorla, Javier; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2018 | Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal style: a variable- and person-centered approach | Abós Catalán, Ángel; Haerens, Leen; Sevil Serrano, Javier; Aelterman, Nathalie; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | The effects of a comprehensive teaching program on dribbling and passing decision-making and execution skills of young footballers | Práxedes Pizarro, Alba; Moreno Domínguez, Alberto; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Villar Álvarez, Fernando del; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Universidad Rey Juan Carlos |
2019 | The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical Education | García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aelterman, Nathalie; Haerens, Lee; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Ghent University. Belgium |
2021 | Towards a better understanding of the role of perceived task variety in Physical Education: A self-determination theory approach | Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Aibar Solana, Alberto; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2021 | Understanding students’ novelty satisfaction in physical education: Associations with need-supportive teaching style and physical activity intention | Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; González Cutre, David; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Elche |