Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/11457
Title: Una lectura histórica de “The scarlet house” de Angela Carter
Other Titles: A historical reading of Angela Carter's “The scarlet house”
Authors: Álvarez Castaño, Emilio José
Keywords: Carter, Angela, 1940-1992;«The Scarlet House»;Historia;Filosofía de la Historia;Postmodernidad;History;Philosophy of History;Postmodernity
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones
Abstract: La obra de Angela Carter ha sido estudiada habitualmente desde puntos de vista feministas y desde aspectos postmodernistas como la reescritura de cuentos de hadas. Sin negar este hecho, el presente artículo quiere destacar la importancia de la Historia en la obra de Carter centrándose en el análisis de su relato «The Scarlet House». Las ideas que tenía Carter sobre la Historia, enmarcadas muchas de ellas en la postmodernidad, pueden encontrar acomodo en diferentes teorías dentro de la filosofía de la Historia, lo que permitiría una interpretación en clave histórica de esta narración, un hecho que la propia Carter admite al aceptar la multiplicidad de lecturas en una obra literaria.
Angela Carter's work has been usually studied from feminist points of view and from postmodernist aspects as the rewriting of fairy tales. Without denying this fact, this paper wants to underline the importance of History in Angela Carter's work focusing on the analysis of her short story «The Scarlet House». Carter's ideas on History, most of them framed in postmodernity, can find a suitable place among different theories within philosophy of History, something which will allow a historical reading of this short story. This type of interpretation was admitted by Carter herself when she accepted the multiplicity of readings for the same literary work.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11457
ISSN: 0210-8178
DOI: 10.17398/2660-7301.43.25
Appears in Collections:Anu. estud. filol. Vol. 43 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0210-8178_43_25.pdf191,55 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons