Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/11922
Title: Trabajar con medios y/o nuevas tecnologías en Secundaria: estudio de caso
Other Titles: Work with media and / or new technologies in Secondary: case study
Authors: Romero Tena, Rosalía
Keywords: Nuevas tecnologías;Formación permanente;Practica educacional;New technologies;Permanent formation;Educational practice;Grupos de trabajo;Instrumento educacional;Group of Works;Educational tool
Issue Date: 2000
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: En este artículo se expone los datos obtenidos en un estudio de caso realizado para conocer cómo se produce la incorporación de los Medios y/o Nuevas Tecnologías a través de Grupos de Trabajo. Aquí presento la experiencia de una profesora que imparte la asignatura de Griego, fue seleccionada no sólo por ser la responsable de un Grupo de Trabajo, sino porque dentro de las Dimensiones utilizadas en otra fase de la investigación fue el centro que obtuvo mayor puntuación en Práctica y porque a criterio de los Asesores era la más indicada por su experiencia y número años trabajando con la integración de los medios y las nuevas tecnologías en el aula.
This article presents the data obtained in a case study carried out to know how the incorporation of the Media and / or New Technologies occurs through Working Groups. Here I present the experience of a teacher who teaches the subject of Greek, she was selected not only because she was responsible for a Working Group, but because within the Dimensions used in another phase of the research, she was the center that obtained the highest score in Practice and because, in the opinion of the Advisors, she was the most suitable for her experience and number of years working with the integration of the media and new technologies in the classroom.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11922
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 17 (2000)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_17_101.pdf1,09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons