Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/12435
Title: The importance of song lyrics in perceptions and the sense of identity of young people
Other Titles: La importancia de las letras musicales en las percepciones y en el sentido de la identidad de los jóvenes
Authors: Sánchez González, María Gemma
Keywords: Emociones;Gente joven;Identidad;Letras musicales;Percepciones;Emotions;Young people;Identity;Song lyrics;Perceptions
Issue Date: 2021
Publisher: Consejo General de Colegios Oficiales de Educadoras y Educadores Sociales (CGCEES)
Abstract: Está ampliamente aceptado el hecho de que la música sea una herramienta multiusos, ya que puede satisfacer necesidades de identidad y emocionales en etapas de desarrollo de la gente joven, con un consecuente cambio en la percepción de diferentes aspectos de la vida. El objetivo de este trabajo fue medir el nivel de impacto que tienen las letras musicales en la percepción, a través de las emociones, y patrones de identidad de la gente joven. Un cuestionario basado en la escala de Likert y varias preguntas dicotómicas, respondidas por 280 estudiantes universitarios destacó el hecho de que las letras musicales influencian, en gran medida, las percepciones y afectan al sentido de la identidad.
The fact that music can act as a multi-purpose tool is widely accepted, as it can actually address identity and emotional needs in developmental stages in young people resulting in a change of perceptions of different aspects of life. This study aimed at measuring the level of impact that song lyrics may have on perceptions, through emotions, and identity patterns. A Likert-scale-based questionnaire and several dichotomous questions responded by 280 university students, underscored that perceptions and the sense of identity were in fact highly influenced by music lyrics.
URI: http://hdl.handle.net/10662/12435
ISSN: 1698-9007
Appears in Collections:DFING - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1698-9007_32_413.pdf673,49 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons