Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/12874
Title: Uso de la autoevaluación en asignaturas relacionadas con la discapacidad en alumnado de educación
Other Titles: Application of self-assessment involving Education students enrolled classes on disability
Authors: Fernández Jiménez, Carolina
Fernández Cabezas, María
Hervás Torres, Mirian
Tallón Rosales, Susana
Polo Sánchez, María Tamara
Keywords: Aprendizaje basado en problemas;Autoevaluación;Competencia;Discapacidad;Problem-based learning;Self-assessment;Competence;Disability
Issue Date: 2018
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extrmadura
Abstract: Se quiso utilizar la autoevaluación como estrategia de evaluación en alumnado de educación. Se analiza la percepción de los estudiantes sobre la adquisición de competencias vinculadas a la discapacidad utilizando como metodología docente el aprendizaje basado en problemas. Los resultados obtenidos permiten concluir que la autoevaluación mediante rúbricas supone una adecuada herramienta para evaluar el grado de adquisición de competencias básicas.
We used self-assessment as strategies for the assessment of students in the Faculty of Education. We analysed the perception of students regarding their acquisition of skills in the area of disability, using problem-based learning as the teaching methodology. The results suggest that the self-assessment of students using rubrics is an appropriate tool for assessing basic skill levels.
URI: http://hdl.handle.net/10662/12874
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v3.1266
Appears in Collections:Revista INFAD 2018 Nº 1, Vol. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2018_1_3_239.pdf.pdf330,96 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons