Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/13661
Title: La pedagogía del arte de M. B. Cossío: un modelo de educación inclusiva en la universidad a través del video participativo y el aps
Other Titles: The pedagogy of art by M.B. Cossío: an inclusive education model at the university through participatory video and aps
Authors: Manzanero, Delia
Keywords: Cossío, M.B.;Derecho;Pedagogía;Arte;ApS;Art;Cossío;Law;Pedagogy
Issue Date: 2021
Publisher: Instituto de Teología “San Pedro de Alcántara”
Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: Este artículo trata de mostrar la fecundidad de la pedagogía como arte de M. B. Cossío por su eficacia demostrada en la adquisición de contenidos relacionados con el derecho por parte de personas con discapacidad intelectual. A tal efecto, se describen los resultados de una intervención educativa donde se empleó el método del Video participativo en un proyecto de ApS, como herramienta de cambio para promover el pensamiento inductivo e introducir una visión de responsabilidad y compromiso social con el fin de educar en la diversidad, el respeto y la valoración de la autonomía individual de los pro-pios educandos.
This article seeks to show the fecundity of pedagogy as an art of M. B. Cossío due to its proven effectiveness in the acquisition of content related to law by people with intellectual disabilities. To this end, it describes the results of an educational intervention where the participatory Video method was used in a Service-Learning project (ApS), as a tool for change to promote inductive thinking and introduce a vision of responsible and social commitment in order to educate in diversity, respect and the appreciation of the individual autonomy of the students themselves.
URI: http://hdl.handle.net/10662/13661
ISSN: 1886-4945
DOI: 10.17398/2340-4256.1
Appears in Collections:Cauriensia Vol. 16 (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2340-4256_16_475.pdf258,02 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons