Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/14058
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tully de Lope, Cassandra Sian | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T18:08:01Z | - |
dc.date.available | 2022-03-09T18:08:01Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.isbn | 978-84-09-25221-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10662/14058 | - |
dc.description.abstract | Irlanda, a principios del siglo XX, fue testigo de un renacimiento cultural, literario y nacionalista denominado Irish Literary Revival, en el que autores como W. B. Yeats, Lady Gregory y J. M. Synge se inmersos en la búsqueda de una identidad irlandesa anterior a la colonización inglesa. De ahí que, a través de la promoción de la lengua y la literatura irlandesas, los irlandeses podían sentirse orgullosos de su nación como estado independiente. El Abbey Theatre fue uno de los focos de atención durante el Renacimiento irlandés en el que los mencionados autores cultivaron obras de arte inspiradas en el folclore y el pasado mitológico de Irlanda. Lo que estos autores irlandeses querían mostrar a través de sus obras no sólo la propaganda nacionalista del movimiento independiente, sino también definir y elaborar esa identidad mitológica gaélica. | es_ES |
dc.description.abstract | Ireland, at the beginning of the twentieth century, was witness to a cultural, literary, and nationalistic rebirth named the Irish Literary Revival in which authors like W. B. Yeats, Lady Gregory, and J. M. Synge were immersed in the search of an Irish identity prior to the English colonisation. Hence, through the promotion of the Irish language and literature, Irish people could feel proud of their nation as an independent state. The Abbey Theatre was one of the focal points during the Irish Renaissance in which the aforementioned authors cultivated works of art inspired by the folklore and the mythological past of Ireland. What these Irish authors wanted to show through their plays was not only the nationalistic propaganda for the independent movement but to also define and craft that mythological Gaelic identity. | es_ES |
dc.format.extent | 5 p. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones | es_ES |
dc.relation.ispartof | Catálogo de investigación joven en Extremadura. Volumen III | es_ES |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Irish Literary Revival | es_ES |
dc.subject | Literatura irlandesa | es_ES |
dc.subject | The Abbey Theatre | es_ES |
dc.subject | Mitología gaélica | es_ES |
dc.subject | Irish literature | es_ES |
dc.subject | Gaelic mythology | es_ES |
dc.title | Masculinity in 20th century Irish theatre through corpus linguistics | es_ES |
dc.type | bookPart | es_ES |
europeana.type | TEXT | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | 6202.03 Estilo y Estética Literarios | es_ES |
dc.subject.unesco | 6202.01 Crítica de Textos | es_ES |
europeana.dataProvider | Universidad de Extremadura. España | es_ES |
dc.identifier.bibliographicCitation | Tully de Lope, C. S. (2020). Masculinity in 20th century Irish theatre through corpus linguistics. En: Gallardo Vázquez, D.; López Salas, S. (Coords.). Catálogo de investigación joven en Extremadura. Volumen III. Cáceres: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones, pp. 420-425. ISBN 978-84-09-25221-3 | es_ES |
dc.type.version | publishedVersion | es_ES |
dc.identifier.publicationfirstpage | 420 | es_ES |
dc.identifier.publicationlastpage | 425 | es_ES |
Appears in Collections: | DFING - Libros o capítulos de libros |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-84-09-25221-3_420.pdf | 518,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License