Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/15779
Title: Conseguir un desarrollo personal, social y académico adecuado en los niños con TDAH
Authors: Santurde del Arco, Estefanía
Barrio del Campo, José Antonio del
Keywords: Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH);Sintomatología;Detección;Dificultades;Estrategias;Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD;Symptomatology;Detection;Difficulties;Strategies
Issue Date: 2011
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: En este trabajo, explicamos en que consiste actualmente el TDAH, cómo se puede detectar la sintomatología, cuáles son sus dificultades principales; y proponemos una serie de estrategias a trabajar en el ámbito escolar para obtener un desarrollo personal, social y académico adecuado en los niños con TDAH.
In this work we explain the Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), how it is possible to detect the symptomatology, which are its main difficulties; and we propose a series of strategies to be employed at the school ambience to obtain a personal, social development and academician adapted in the children with ADHD.
URI: http://hdl.handle.net/10662/15779
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2011 Nº 1, Vol. 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2011_1_4_305.pdf86,95 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons