Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/15789
Title: Innovación en el EEES con metodologías activas
Other Titles: Innovation in HEEA (High Education in European Area) with active methodologies
Authors: García Sánchez, Jesús Nicasio
Marbán Pérez, Josefina Milagros
Caso Fuertes, Ana María de
Pacheco Sanz, Deilis Ivonne
Robledo Ramón, Patricia
Álvarez, Lourdes
García Martín, Judit
García Martín, Esther
Keywords: Innovación docente;Espacio Europeo de Educación Superior;Aprendizaje basado en problemas ABP;Método de casos MC;Competencias;Teachers innovation;High Education in European Area HEEA;Problem based learning PBL;Case studies CS;Competencies
Issue Date: 2011
Publisher: Asociación AFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Se presentan un conjunto de innovaciones docentes en un grupo de asignaturas en la Facultad de Educación, que vienen desarrollándose desde hace más de una década, centradas en el uso de metodologías activas (aprendizaje basado en problemas -ABP-, método de casos -MC-), con un enfoque estratégico, y mediante herramientas diversas (e-learning, e-portfolio, seminario permanente, Moodle, etc.,), en el fomento de competencias transversales y profesionales de los estudiantes. Durante la realización de este estudio se recibieron ayudas competitivas del proyecto del MICINN (EDU2010-19250) para el trienio 2010-2013; así como del proyecto a Grupos de Excelencia de la JCyL (GR-259; BOCyL 27 de abril de 2009) para el trienio 2009-2011 y con fondos FEDER de la Unión Europea. Ambos concedidos al IP/Director J. N. García.
Innovation in HEEA (High Education in European Area) with active methodologies. We present a set of teachers innovations in a group of subjects in the Faculty of Education, which we are developing since more than a decade, focused in the use of active methodologies (problem based learning -PBL-, case studies -CS-), with an strategic approach, and through diverse tools (e-learning, e-portfolio, permanent seminary, Moodle), in the promotion of professional and cross-sectional competences in college students. During this study we received competitive funds from de MICINN project (EDU2010-19250, 2010-2013); besides from the competitive Project for Excellence Groups JCyL (GR-259; BOCyL 27 on April 2009, 2009-2011) and FEDER funds from de European Union. Both awarded to Principal Researcher (J. N. García).
URI: http://hdl.handle.net/10662/15789
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2011 Nº 1, Vol. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2011_1_3_365.pdf124,6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons