Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/16576
Títulos: How the flipped classroom affects knowledge, skills, and engagement in higher education: effects on students' satisfaction
Autores/as: Murillo Zamorano, Luis Regino
López Sánchez, José Ángel
Godoy Caballero, Ana Luisa
Palabras clave: Flipped classroom;Higher education;Knowledge;Skills;Engagement;Satisfaction;Aula invertida;Educación Superior;Conocimiento;Habilidades;Compromiso;satisfación
Fecha de publicación: 2019
Editor/a: Elsevier
Resumen: The aim of this research is to present a successful flipped classroom proposal in higher education to better understand its influence in terms of knowledge, skills and engagement. The reason why we focus on these three dimensions is because of their core roles in the international learning conceptual frameworks presented above to increase the employability of Generation Z students in the digital society of the 21st century. In doing so, first, we first develop a measurement scale (4D_FLIPPED) to explore the degree of flipped classroom presence in our higher education learning experience. Then, we present a structural equation model to analyze the causal relationships of knowledge, skills, and engagement with students' satisfaction. The empirical results point out that there are four fundamental dimensions that should be present in the flipped classroom to be successful in the 21st century with Generation Z. This study also confirms that the flipped classroom has positive effects on students’ knowledge, skills, and engagement. Our research provides useful recommendations and insights for academia.
El objetivo de esta investigación es presentar una propuesta exitosa de aula invertida en la educación superior para comprender mejor su influencia en términos de conocimiento, habilidades y compromiso. La razón por la que nos enfocamos en estas tres dimensiones es debido a sus roles centrales en los marcos conceptuales de aprendizaje internacional presentados anteriormente para aumentar la empleabilidad de los estudiantes de la Generación Z en la sociedad digital del siglo XXI. Al hacerlo, primero, primero desarrollamos una escala de medición (4D_FLIPPED) para explorar el grado de presencia del aula invertida en nuestra experiencia de aprendizaje en la educación superior. Luego, presentamos un modelo de ecuaciones estructurales para analizar las relaciones causales del conocimiento, las habilidades y el compromiso con la satisfacción de los estudiantes. Los resultados empíricos señalan que hay cuatro dimensiones fundamentales que deben estar presentes en el aula invertida para tener éxito en el siglo XXI con la Generación Z. Este estudio también confirma que el aula invertida tiene efectos positivos en el conocimiento, las habilidades y el compromiso de los estudiantes. . Nuestra investigación proporciona recomendaciones y conocimientos útiles para el mundo académico.
URI: http://hdl.handle.net/10662/16576
DOI: 10.1016/j.compedu.2019.103608
Colección:DDEYS - Artículos
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