Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18120
Title: La comprensión infantil de los estados mentales más allá de la falsa creencia
Authors: Adrián Serrano, Juan Emilio
Villanueva Badenes, Lidón
Ballesteros Rodríguez, Ana
Keywords: Teoría de la Mente (ToM);Falsa creencia (FB);Estados mentales;Comprensión de emociones;Theory of mind (ToM);False belief (FB);Mental states;Understanding of emotions
Issue Date: 2006
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El objetivo de esta investigación ha sido estudiar la evolución en los niños de la comprensión de los estados mentales a lo largo de la infancia hasta la preadolescencia. El periodo estudiado abarca desde los 5 a los 11 años, cuando los niños ya han adquirido una comprensión básica de las creencias, tal como se demuestra a través de tareas clásicas de Teoría de la Mente (ToM) como las de Falsa Creencia (FB). Este trabajo se propone aportar información novedosa sobre las características de esta evolución en función de la edad y el sexo, comprobando al mismo tiempo la idoneidad de las pruebas de evaluación seleccionadas.
The objective of this research has been to study the evolution in children of the understanding of mental states throughout childhood until preadolescence. The period studied covers from 5 to 11 years of age, when children have already acquired a basic understanding of beliefs, as demonstrated through classic Theory of Mind (ToM) tasks such as False Belief (FB) tasks. . This work aims to provide new information on the characteristics of this evolution based on age and sex, while verifying the suitability of the selected evaluation tests.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18120
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2006 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2006_1_2_45.pdf135,89 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons