Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/18977
Títulos: Influence of teachers’ linguistic competence on the implementation of CLIL in Physical Education
Otros títulos: Influencia de la competencia lingüística del profesorado en la implantación AICLE en Educación Física
Autores/as: Martínez Hita, Francisco José
Gómez López, Manuel
Manzano Sánchez, David
Palabras clave: Evaluación;Bilingüismo;Inglés;Calidad;Educación Física (EF);Evaluation;Bilingualism;English;Quality;Physical education (PE)
Fecha de publicación: 2023
Editor/a: Universidad de Granada
Resumen: The aim of this paper was to know the influence of the qualification level in the second foreign language in order to see the differences in teacher perception in Bilingual Physical Education classes (AICLE). For this, 146 active teachers in Physical Education participated in the present study, to whom the Physical Education Session Evaluation questionnaire (CESEFA) was administered through. Effects based on the sex of the participants and age category were also checked. The analysis of results showed that the participants who had a C1 level of English had a more positive perception of all categories analyzed. In turn, no differences were found based on the sex of the participants, but were found based on the age category, finding that those under 36 with a B2 level had a better perception of their classes in the items: take advantage of breaks, adaptation of content and feedback. It is concluded that the degree of qualification influences the perception of Physical Education classes, and that in the case of the youngest subjects, there are elements related to the individual efficacy variable, where no differences were found according to the degree of qualification or even these are positive in favor of level B2.
El objetivo de este trabajo fue conocer la influencia del nivel de calificación en la segunda lengua extranjera para ver las diferencias en la percepción del profesorado en las clases de Educación Física Bilingüe (AICLE). Para ello, en el presente estudio participaron 146 profesores activos de Educación Física, a quienes se les aplicó el cuestionario de Evaluación de Sesiones de Educación Física (CESEFA). También se comprobaron los efectos según el sexo de los participantes y la categoría de edad. El análisis de resultados mostró que los participantes que tenían un nivel C1 de inglés tenían una percepción más positiva de todas las categorías analizadas. A su vez, no se encontraron diferencias según el sexo de los participantes, pero sí según la categoría de edad, encontrando que los menores de 36 años con un nivel B2 tuvieron una mejor percepción de sus clases en los ítems: aprovechar descansos, adaptación de contenido y comentarios. Se concluye que el grado de calificación influye en la percepción de las clases de Educación Física, y que en el caso de los sujetos más jóvenes existen elementos relacionados con la variable eficacia individual, donde no se encontraron diferencias según el grado de calificación o incluso estos. son positivos a favor del nivel B2.
Descripción: The results of this publication have been obtained from the treatment of the data of the Doctoral Thesis of Francisco José Martínez Hita entitled “Evaluation of bilingual teaching in CLIL Physical Education classes and its impact on motor engagement time”: https:// digitum.um.es/digitum/bitstream/10201/12288 /1/Franciscojose.martinez.hita_sin.articulos.pdf
URI: http://hdl.handle.net/10662/18977
ISSN: 1697-7467
DOI: 10.30827/portalin.viVII.29170
Colección:DDEMU - Artículos

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