Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/19288
Registro completo de Metadatos
Campo DCValoridioma
dc.contributor.authorRobina Ramírez, Rafael-
dc.contributor.authorSánchez Hernández, María Isabel-
dc.contributor.authorJiménez Naranjo, Héctor Valentín-
dc.contributor.authorDíaz Caro, Vicente-
dc.date.accessioned2024-01-24T13:20:34Z-
dc.date.available2024-01-24T13:20:34Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/19288-
dc.description.abstractEven though sacred scriptures emphasize the key role that Creation and respect for living creatures play in all religions, the so-called religious schools seem to show Little interest in putting this sacred mandate into effect. To shed light on this subject, this work investigates the role of teachers in the process, focusing on their environmental competencies. Our hypotheses are tested through a structural equation model on a sample of 214 biology and religion teachers from 118 Catholic schools in Spain who voluntary participated in a survey. The research findings confirm that it is crucial that environmental competencies are developed in teachers to enable the greening of schools. Theoretical and practical implications for defining the job training of teachers in religious schools are drawn from the study.es_ES
dc.description.abstractA pesar de que las escrituras sagradas destacan el papel clave que la Creación y el respeto por los seres vivos desempeñan en todas las religiones, las llamadas escuelas religiosas parecen mostrar poco interés en poner en práctica este mandato sagrado. Para arrojar luz sobre este tema, este trabajo investiga el papel de los profesores en el proceso, centrándose en sus competencias medioambientales. Nuestras hipótesis se comprueban mediante un modelo de ecuaciones estructurales en una muestra de 214 profesores de biología y religión de 118 escuelas católicas de España que participaron voluntariamente en una encuesta. Los resultados de la investigación confirman que es crucial que se desarrollen competencias medioambientales en los profesores para hacer posible la ecologización de las escuelas. Del estudio se extraen implicaciones teóricas y prácticas para definir la formación laboral de los profesores de colegios religiosos.es_ES
dc.description.sponsorshipThe authors are grateful to the Regional Government (Junta de Extremadura) for supporting the research group under the SEJ021 code by the VI Action Plan 2017–2020 at the University of Extremadura through the European Funds (FSE and FEDER). The Regional Government (Junta de Extremadura) has also support the research through the grant GR18106. Furthermore, we would like to thank the reviewers who contributed their valuable time and effort to improve the article’s quality with much appreciated suggestions and comments.es_ES
dc.format.extent12 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherRadha R. Sharmaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCompetenciases_ES
dc.subjectAmenaza medioambientales_ES
dc.subjectEcologizaciónes_ES
dc.subjectEscuelases_ES
dc.subjectEscuelas religiosases_ES
dc.subjectCompetenceses_ES
dc.subjectEnvirommental threates_ES
dc.subjectSchoolses_ES
dc.subjectReligious schoolses_ES
dc.titleThe Challenge of Greening Religious Schools by Improving the Environmental Competencies of Teacherses_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5801.08 Enseñanza Programadaes_ES
dc.subject.unesco5802.02 Organización y Dirección de las Instituciones Educativases_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationRobina-Ramírez R, Sánchez-Hernández MI, Jiménez-Naranjo HV and Díaz-Caro C (2020) The Challenge of Greening Religious Schools by Improving the Environmental Competencies of Teachers. Front. Psychol. 11:520. doi: 10.3389/fpsyg.2020.00520es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Economía Financiera y Contabilidades_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00520es_ES
dc.identifier.doi10.3389/fpsyg.2020.00520-
dc.identifier.publicationtitleFrontiers in Psychologyes_ES
dc.identifier.publicationfirstpage1es_ES
dc.identifier.publicationlastpage12es_ES
dc.identifier.publicationvolume11es_ES
dc.identifier.orcid0000-0002-7117-8645es_ES
dc.identifier.orcid0000-0002-6806-1606es_ES
dc.identifier.orcid0000-0003-2228-2806es_ES
Colección:DEFYC - Artículos

Archivos
Archivo Descripción TamañoFormato 
fpsyg-11-00520.pdf455,29 kBAdobe PDFDescargar


Este elemento está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons