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http://hdl.handle.net/10662/19810
Registro completo de Metadatos
Campo DC | Valor | idioma |
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dc.contributor.author | Guerra Antequera, Jorge | - |
dc.contributor.author | Antequera Barroso, Juan Antonio | - |
dc.contributor.author | Revuelta Domínguez, Francisco Ignacio | - |
dc.date.accessioned | 2024-02-02T13:12:35Z | - |
dc.date.available | 2024-02-02T13:12:35Z | - |
dc.date.issued | 2022-08 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10662/19810 | - |
dc.description.abstract | The aim objective of this study was to analyze the incorporation procedure for the Portal 2 video game in the subject Mathematical Knowledge in Early Childhood Education. Two specific objectives were proposed: (a) to consider whether the inclusion of a video game is a motivating educational resource, and (b) to determine the degree of knowledge related to visuospatial perception acquired through interaction with the video game. A total of 170 students from the Faculty of Education Sciences of the University of Cádiz participated in this study. Three variables were analyzed: the use of the video game as a resource, the degree of motivation towards mathematics-related learning, and the acquisition of visuospatial skills. The results show that the students affirmed the video game's suitability as a learning resource, although as a supplementary resource to the dynamics of the subject, highlighting the strong motivational factor and the set of knowledge acquired. | es_ES |
dc.description.abstract | El objetivo de este estudio fue analizar el procedimiento de incorporación del videojuego Portal 2 en la asignatura Conocimiento Matemático en Educación Infantil. Se plantearon dos objetivos específicos: (a) considerar si la inclusión de un videojuego es un recurso educativo motivador, y (b) determinar el grado de conocimientos relacionados con la percepción visoespacial adquiridos a través de la interacción con el videojuego. En este estudio participaron 170 alumnos de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Cádiz. Se analizaron tres variables: el uso del videojuego como recurso, el grado de motivación hacia el aprendizaje relacionado con las matemáticas y la adquisición de habilidades visoespaciales. Los resultados muestran que los alumnos afirmaron la idoneidad del videojuego como recurso de aprendizaje, aunque como recurso complementario a la dinámica de la asignatura, destacando el fuerte factor motivacional y el conjunto de conocimientos adquiridos. | es_ES |
dc.format.extent | 10 p. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | CellPress | es_ES |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.subject | Mathematics | es_ES |
dc.subject | Spatial perception | es_ES |
dc.subject | Motivation | es_ES |
dc.subject | Matemáticas | es_ES |
dc.subject | Percepción espacial | es_ES |
dc.subject | Motivación | es_ES |
dc.title | Degree of motivation and acquisition of visuospatial perception after the incorporation a video game in the learning of mathematical knowledge | es_ES |
dc.type | article | es_ES |
dc.description.version | peerReviewed | es_ES |
europeana.type | TEXT | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | 5802.04 Niveles y Temas de Educación | es_ES |
dc.subject.unesco | 5801.05 Pedagogía Experimental | es_ES |
europeana.dataProvider | Universidad de Extremadura. España | es_ES |
dc.type.version | publishedVersion | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.1016/j.heliyon.2022.e10316 | - |
dc.identifier.publicationtitle | Heliyon | es_ES |
dc.identifier.publicationissue | 8 | es_ES |
dc.identifier.publicationfirstpage | e10316-1 | es_ES |
dc.identifier.publicationlastpage | e10316-10 | es_ES |
dc.identifier.publicationvolume | 8 | es_ES |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-1675-8038 | es_ES |
dc.identifier.orcid | 0000-0001-8259-8963 | es_ES |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-3649-4327 | es_ES |
Colección: | DDCEM - Artículos |
Archivos
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
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