Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/19810
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dc.contributor.authorGuerra Antequera, Jorge-
dc.contributor.authorAntequera Barroso, Juan Antonio-
dc.contributor.authorRevuelta Domínguez, Francisco Ignacio-
dc.date.accessioned2024-02-02T13:12:35Z-
dc.date.available2024-02-02T13:12:35Z-
dc.date.issued2022-08-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/19810-
dc.description.abstractThe aim objective of this study was to analyze the incorporation procedure for the Portal 2 video game in the subject Mathematical Knowledge in Early Childhood Education. Two specific objectives were proposed: (a) to consider whether the inclusion of a video game is a motivating educational resource, and (b) to determine the degree of knowledge related to visuospatial perception acquired through interaction with the video game. A total of 170 students from the Faculty of Education Sciences of the University of Cádiz participated in this study. Three variables were analyzed: the use of the video game as a resource, the degree of motivation towards mathematics-related learning, and the acquisition of visuospatial skills. The results show that the students affirmed the video game's suitability as a learning resource, although as a supplementary resource to the dynamics of the subject, highlighting the strong motivational factor and the set of knowledge acquired.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue analizar el procedimiento de incorporación del videojuego Portal 2 en la asignatura Conocimiento Matemático en Educación Infantil. Se plantearon dos objetivos específicos: (a) considerar si la inclusión de un videojuego es un recurso educativo motivador, y (b) determinar el grado de conocimientos relacionados con la percepción visoespacial adquiridos a través de la interacción con el videojuego. En este estudio participaron 170 alumnos de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Cádiz. Se analizaron tres variables: el uso del videojuego como recurso, el grado de motivación hacia el aprendizaje relacionado con las matemáticas y la adquisición de habilidades visoespaciales. Los resultados muestran que los alumnos afirmaron la idoneidad del videojuego como recurso de aprendizaje, aunque como recurso complementario a la dinámica de la asignatura, destacando el fuerte factor motivacional y el conjunto de conocimientos adquiridos.es_ES
dc.format.extent10 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherCellPresses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.subjectMathematicses_ES
dc.subjectSpatial perceptiones_ES
dc.subjectMotivationes_ES
dc.subjectMatemáticases_ES
dc.subjectPercepción espaciales_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.titleDegree of motivation and acquisition of visuospatial perception after the incorporation a video game in the learning of mathematical knowledgees_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5802.04 Niveles y Temas de Educaciónes_ES
dc.subject.unesco5801.05 Pedagogía Experimentales_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educaciónes_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticases_ES
dc.identifier.doi10.1016/j.heliyon.2022.e10316-
dc.identifier.publicationtitleHeliyones_ES
dc.identifier.publicationissue8es_ES
dc.identifier.publicationfirstpagee10316-1es_ES
dc.identifier.publicationlastpagee10316-10es_ES
dc.identifier.publicationvolume8es_ES
dc.identifier.orcid0000-0003-1675-8038es_ES
dc.identifier.orcid0000-0001-8259-8963es_ES
dc.identifier.orcid0000-0002-3649-4327es_ES
Colección:DDCEM - Artículos

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