Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 253
Año | Título | Autor/a |
2018 | Emotianal responses to innovative science teaching methods: acquiring emotional data in a general science teacher education class | Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Cañada Cañada, Florentina; Dávila Acedo, María Antonia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2023 | Influence of two educational Escape Room– Breakout tools in PSTs’ affective and cognitive domain in STEM (science and mathematics) courses | Yllana Prieto, Félix; González Gómez, David; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2024 | Mathematics future classroom lab to measure the affective domain of pre-service teachers | Montero Izquierdo, Ana Isabel; Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Emotional performance of a low-cost eco-friendly Project Based Learning methodology for science education: an approach in prospective teachers | Hernández del Barco, Miriam; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Corbacho Cuello, Isaac; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2023 | Emociones y autoeficacia del alumnado de Educación Secundaria ante contenidos de Biología y Geología | Muñoz Expósito, José Luis; Esteban Gallego, María Rocío; Marcos Merino, José María; Dávila Acedo, María Antonia; Universidad de Salamanca; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | An exploratory study interrelating emotion, self-efficacy and multiple intelligence of prospective science teachers | Hernández del Barco, Miriam; Cañada Cañada, Florentina; Corbacho Cuello, Isaac; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022 | Service learning as an Education for Sustainable Development (ESD) teaching strategy: design, implementation, and evaluation in a STEM University Course | Martín Sánchez, Alberto; González Gómez, David; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
1997 | Matemáticas: ciencias y letras | Barrantes López, Manuel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Estudio comparativo de diferentes estrategias de aprendizaje basado en juegos: rendimiento emocional de maestros en formación durante el aprendizaje de las ciencias | Hernández del Barco, Miriam; Corbacho Cuello, Isaac; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2019 | Improving the self-regulation in prospective science teachers: the case of the calculus of the period of a simple pendulum | Borrachero Cortés, Ana Belén; Brígido Mero, María; Dávila Acedo, María Antonia; Costillo Borrego, Emilio; Cañada Cañada, Florentina; Mellado Jiménez, Vicente; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología |
2021 | Dominio afectivo e inteligencias múltiples de maestros en formación de la Universidad de Extremadura | Hernández del Barco, Miriam; Corbacho Cuello, Isaac; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Aprendizaje sobre las aves mediante el uso de una incubadora de huevos en un aula de Primaria | Camarero Recio, Belén; Hernández del Barco, Miriam; Corbacho Cuello, Isaac; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2017 | Exploring the emotions in pedagogical content knowledge about the electric field | Melo Niño, Lina Viviana; Cañada Cañada, Florentina; Mellado Jiménez, Vicente; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2015 | Del evento sonoro al fenómeno físico: Un estudio sobre las ideas que los estudiantes mantienen sobre el sonido | Melo Niño, Lina Viviana; Cañada Cañada, Florentina; Sánchez Baltasar, Ramiro; Centro de Investigaciones Científicas y Tecnológicas de Extremadura (CICYTEX); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | ¿Influyen las emociones en la percepción de la capacidad para aprender contenidos de Física y Química? El caso de alumnos de Educación Secundaria Obligatoria | Dávila Acedo, María Antonia; Cañada Cañada, Florentina; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2015 | Analysis and intervention of student knowledge of nutrition and sexuality and a penal institution | Pozo Tamayo, Agustín; Melo Niño, Lina Viviana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2024 | Connect the dots: connecting problem solving and videogames in initial training of early childhood education teachers | Antequera Barroso, Juan Antonio; Carmona Medeiro, Enrique; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Cádiz |
2023 | Los microbios, ¿buenos o malos?: el juego de mesa “Los microorganismos en nuestra vida” | Corbacho Cuello, Isaac; Esteban Gallego, María Rocío; Marcos Merino, José María; Hernández del Barco, Miriam; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022 | Las imágenes de especies exóticas e invasión biológica en libros de texto de Educación Secundaria argentina | Martín Vilches, Alfredo; Corbacho Cuello, Isaac; Esteban Gallego, María Rocío; Universidad Nacional de La Plata. Argentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Flipped-OCN Method in Mathematics Learning to Analyze the Attitudes of Pre-Service Teachers | Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 253