Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 287
Año | Título | Autor/a |
2016 | La teoría del aprendizaje significativo en la enseñanza de las ciencias: ¿Una moda pedagógica más? | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Suero López, María Isabel; Pardo Fernández, Pedro José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física |
2017 | Teaching rainbows with simulations: revisiting Minnaert’s lab experiment | Naranjo Correa, Francisco Luis; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Pardo Fernández, Pedro José; Suero López, María Isabel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física |
2024 | Exploring color concepts in physics education: Addressing common preconceptions among teachers-in-training | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2023 | Educational simulations of spectral color dispersion in negative index prisms | Naranjo Correa, Francisco Luis; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2012 | La alimentación preescolar, educación para la salud de los 2 a los 6 años | Cubero Juánez, Javier; Cañada Cañada, Florentina; Costillo Borrego, Emilio; Franco Hernández, Lourdes; Calderón, Alberto; Santos, A.L.; Padez, C.; Ruiz Macías, Constantino; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Neuroinmunología y Crononutrición; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Fisiología |
2024 | A future classroom lab with active and gamified STEAM proposal for mathematics and science disciplines: Analyzing the effects on pre-service teacher’s affective domain | Montero Izquierdo, Ana Isabel; Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2018 | A didactic reformulation of the laws of refraction of light | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Suero López, María Isabel; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física |
2019 | Knowledge Analysis of the Prospective Secondary School Teacher on a Key Concept in Sustainability: Waste | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física |
2022 | Cognitive and Emotional Development of STEM Skills in Primary School Teacher Training through Practical Work | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022 | Implicaciones cognitivas y emocionales de la implementación de un videojuego para el aprendizaje de contenidos de ciencias en Primaria | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Corzo Cortés, Teresa; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022 | Development of STEM Instructional Resources for Teaching Optics to Teachers-in-Training: Influence on Learning and Teacher Self-Efficacy | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2019 | Comparación de las emociones, actitudes y niveles de autoeficacia ante áreas STEM entre diferentes etapas educativas | Mateos Núñez, María Milagros; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2020 | Water from the Perspective of Education for Sustainable Development: An Exploratory Study in the Spanish Secondary Education Curriculum | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2019 | Analysis of the Concept of Energy in the Spanish Curriculum of Secondary Education and Baccalaureate: A Sustainable Perspective | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física |
2019 | Simulaciones espectrales para la enseñanza de pares de colores metámeros en varios niveles educativos | Naranjo Correa, Francisco Luis; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Pardo Fernández, Pedro José; Suero López, María Isabel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos |
2020 | Analysis of Environmental Awareness, Emotions and Level of Self-Efficacy of Teachers in Training within the Framework of Waste for the Achievement of Sustainable Development | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2020 | Learning Science in Primary Education with STEM Workshops: Analysis of Teaching Effectiveness from a Cognitive and Emotional Perspective | Mateos Núñez, María Milagros; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2020 | Development of ICT-Based Didactic Interventions for Learning Sustainability Content: Cognitive and Affective Analysis | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Perera Villalba, Juan José; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2020 | An Integrated Model Approach of Education for Sustainable Development: Exploring the Concepts of Water, Energy and Waste in Primary Education | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2024 | Género y rendimiento académico: variables clave en la motivación del alumnado de Bachillerato y su elección de modalidad | Corrales Serrano, Mario; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Moreno Losada, José; Zamora Polo, Francisco; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 1 a 20 de 287