DDCEM - Artículos Collection home page

DDCEM - Artículos

Browse
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 376
Issue DateTitleAuthor(s)
2025Investigación en Redes Asociativas de Cognición para el Aprendizaje con Robótica Educativa de Hábitos de Hidratación SaludableDe la Hoz Serrano, Alejandro; Melo Niño, Lina; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2021IFNL4 genetic variant can predispose to COVID-19Saponi Cortés, José María; Rivas, María Dolores; Calle Alonso, Fernando; Sánchez Muñoz-Torrero, Juan Francisco; Costo, Alberto; Martín, Carlos; Zamorano, José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2025Design of a proposal for the recognition of emotional expression using Machine Learning in EducationDe la Hoz Serrano, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Martín Tardío, Miguel Ángel; Piedade, João; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos.
2017Innovative education tools for developing ethical skills in university science lessons. The case of the Moral Cross DilemmaSánchez Martín, Jesús, 1980-; Zamora Polo, Francisco; Moreno Losada, José; Parejo Ayuso, Juan Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2019Prioritizing Elements of Science Education for Sustainable Development with the MCDA-FDEMATEL Method Using the Flipped E-Learning SchemeJeong, Jin Su; González Gómez, David; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2021Improving climate change awareness of preservice teachers (Psts) through a university science learning environmentJeong, Jin Su; González Gómez, David; Conde Núñez, María Carmen; Sánchez Cepeda, José Samuel; Yllana Prieto, Félix; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2024¿Una crisis silenciosa de las humanidades y las ciencias sociales? Análisis filosófico en tres autores relevantes y consecuencias pedagógicasCorrales Serrano, Mario; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Moreno Losada, José; Zamora Polo, Francisco; Universidad de Sevilla; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2022Bilingual teaching and homework: analysis of families’ emotional variables (Enseñanza bilingüe y deberes escolares: análisis de las variables emocionales familiares)Ramírez Orduña, Martina Soledad; Sánchez Herrera, Susana; Cubero Juánez, Javier; Borrachero Cortés, Ana Belén; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Motives of Future Elementary School Teachers to Be Physically ActiveDurán Vinagre, Miguel Ángel; Feu Molina, Sebastián; Sánchez Herrera, Susana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2024Analysis of Gender Issues in Computational Thinking Approach in Science and Mathematics Learning in Higher Educationde la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Álvarez Murillo, Andrés; Martín Tardío, Miguel Ángel; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos
2024Educational robotics for science and mathematics teaching: Analysis of pre-service teachers' perceptions and self-confidencede la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2021Analysis of Digital Literacy in Health through Active University Teachingde la Hoz, Alejandro; Cubero Juánez, Javier; Melo Niño, Lina Viviana; Durán Vinagre, Miguel Ángel; Sánchez, Susana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología
2024Análisis del Interés, del Aprendizaje a lo Largo de la Vida, en Alimentación y Nutrición Saludable en la Universidad de Mayores de ExtremaduraDe la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2015A Comprehensive Application To Assist in Acid–Base Titration Self-Learning: An Approach for High School and Undergraduate StudentsGonzález Gómez, David; Airado Rodríguez, Diego; Cañada Cañada, Florentina; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2014An operational method to supporting siting decisions for sustainable rural second home planning in ecotourism sitesJeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Jaraíz Cabanillas, Francisco Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Arte y Ciencias del Territorio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2022Mathematics self-belief comparison and examination of pre-service teacher (PST) through a flipped-open calculation based on numbers (ABN) learning methodJeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2017A web-based scaffolding-learning tool for design students’ sustainable spatial planningJeong, Jin Su; Ramírez Gómez, Álvaro; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2020Contraste en la percepción sobre el uso de una plataforma virtual para la mejora de la enseñanza y aprendizaje de las matemáticasCabanillas García, Juan Luis; Catarreira, Sofia Maria Veríssimo; Luengo González, Ricardo; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Instituto Politécnico de Portalegre, Portugal.
2012Comparison of regional planning strategies: Countywide general plans in USA and territorial plans in SpainJaraíz Cabanillas, Francisco Javier; Mora Aliseda, Julián; Gutiérrez Gallego, José Antonio; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2012A site planning approach for rural buildings into a landscape using a spatial multi-criteria decision analysis methodologyJeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 376