Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/20667
Registro completo de Metadatos
Campo DCValoridioma
dc.contributor.authorMartín Gilete, Marta-
dc.date.accessioned2024-02-21T12:46:18Z-
dc.date.available2024-02-21T12:46:18Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2695-9623-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/20667-
dc.description.abstractThis article presents some ongoing work that is part of a project on classroom-based research into CL-oriented activities for teaching/learning phrasal verbs in English. Framed in a three-month longitudinal study, this investigation reports on the design, implementation, and assessment of CL-oriented activities aiming at fostering awareness of the meaning of the particles IN/OUT and UP/DOWN with intermediate-level Spanish speakers of English (N=81). Results were described concerning two different methods used to measure students’ learning gains: feedback from the classroom and formal assessment. Findings are discussed regarding the mismatch between results reported from the classroom and quantitative results.es_ES
dc.description.sponsorshipAyuda a Grupos de la Junta de Extremadura; FEDER, una manera de hacer Europa, Número Ayuda GR21151 (HUM022 Lengua Inglesa y Lingüística Aplicada, Universidad de Extremadura).es_ES
dc.format.extent11 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGKA Edicioneses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTEFLes_ES
dc.subjectCognitive Linguisticses_ES
dc.subjectL2 vocabularyes_ES
dc.subjectMaterial designes_ES
dc.subjectPictorial elucidationes_ES
dc.subjectPhrasal verbses_ES
dc.subjectFigurative languagees_ES
dc.subjectEILEes_ES
dc.subjectLingüística cognitivaes_ES
dc.subjectVocabulario en la L2es_ES
dc.subjectDiseño de materialeses_ES
dc.subjectExplicación visuales_ES
dc.subjectVerbos compuestoses_ES
dc.subjectLenguaje traslaticioes_ES
dc.titleCL-oriented approaches to teaching phrasal verbs: a report on EFL classroom-based researches_ES
dc.title.alternativeEnfoques lingüístico-cognitivos para la enseñanza de verbos compuestos: informe de investigación en el aula de inglés como lengua extranjeraes_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5701 Lingüística Aplicadaes_ES
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationMartín-Gilete, M. . (2022). CL-oriented approaches to teaching phrasal verbs. A report on EFL classroom-based research: A report on EFL classroom-based research. HUMAN REVIEW. International Humanities Review / Revista Internacional De Humanidades, 12(1), 1–11. https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.3911es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesaes_ES
dc.relation.publisherversionhttps://journals.eagora.org/revHUMAN/article/view/3911es_ES
dc.identifier.doi10.37467/revhuman.v11.3911-
dc.identifier.publicationtitleHUMAN REVIEW. International Humanities Review / Revista Internacional De Humanidadeses_ES
dc.identifier.publicationissue1es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage1es_ES
dc.identifier.publicationlastpage11es_ES
dc.identifier.publicationvolume12es_ES
dc.identifier.orcid0000-0001-6065-8304es_ES
Colección:DFING - Artículos

Archivos
Archivo Descripción TamañoFormato 
revhuman_v11_3911.pdf905,04 kBAdobe PDFDescargar


Este elemento está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons