Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/20956
Title: La generación millennial y el mercado laboral. Un análisis para la ciudad de Badajoz
Other Titles: The millennial generation and the labor market. An analysis for the city of Badajoz
Authors: Comerón González, Casandra
Keywords: Generación;Millennials;Mercado laboral;Industria 4.0;Gig Economy;Generation;Labour market;Industry 4.0
Issue Date: 2023
Publisher: Universidad de Extremadura, Centro Universitario de Plasencia
Abstract: Entendemos por generación al conjunto de individuos nacidos en unas fechas concretas que comparten experiencias de vida con una serie de características y valores que las diferencian. De entre todas las conocidas, la Generación Millennial, que incluye a aquellos nacidos entre 1980 y 2000, se caracteriza, entre otros aspectos, por las crisis económicas que han marcado su entrada y permanencia en el mundo laboral. Identificados por ser innovadores, exigentes y creativos, se tienen que enfrentar a un nuevo paradigma productivo, donde la robótica y las aplicaciones digitales están marcando una nueva tipología de empleo. Este constante cambio hace que no todos los miembros de la generación tengan las mismas percepciones y expectativas laborales. Tras un estudio en Badajoz se ha comprobado que los millennials no valoran de igual forma la compensación económica que reciben, la flexibilidad horaria en el trabajo y las acciones de responsabilidad social llevadas a cabo por las empresas.
Generation is the set of individuals who were born on specific dates, who share life experiencies and who have a series of characteristics and values that differentiate them from others. Among all known generations, the Millennial Generation, which includes those born between 1980 and 2000, is characterized, among other aspects, by the economic crises that have marked its entry and permanence in the labor market. Identified for being innovative, demanding and creative, they have to face a new productive paradigm, where robotics and digital applications are marking a new type of employment. This constant change makes all the members of the generation not to have the same labor perceptions and labor expectations. After a study in Badajoz, it has been found that millennials do not value the salary they receive, the flexibility in working hours and the social responsibility actions carried out by companies in the same way.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20956
ISSN: 0212-7237
Appears in Collections:REEE Nº 35 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0212-7237_35_59.pdf4,52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons