Issue Date | Title | Author(s) |
2018 | Actividad física, adaptabilidad emocional y regulación intrínseca: un estudio predictivo en adolescentes | Vaquero Solís, Miguel; Cerro Herrero, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Iglesias Gallego, Damián; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2022 | Analysis of Variables That Influence the Walkability of School Environments Based on the Delphi Method | Cerro Herrero, David; Prieto Prieto, Josué; Vaquero Solís, Miguel; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2023 | Are 24-hour movement recommendations associated with obesity-related indicators in the young population? A meta-analysis | López Gil, José Francisco; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; García Hermoso, Antonio; Universidad Pública de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2021 | El desplazamiento activo a los entrenamientos en jugadores/as de baloncesto en Extremadura | Cerro Herrero, David; Moreno Díaz, María Isabel; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Prieto Prieto, Josué; Universidad de Salamanca; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2023 | Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio rural | Millán Navarro, Isabel; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Abós Catalán, Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza |
2023 | Effects of out-of-school physical activity interventions based on self-determination theory in children and adolescents: A systematic review and meta-analysis | Tapia Serrano, Miguel Ángel; López Gajardo, Miguel Ángel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; González Ponce, Inmaculada; García Calvo, Tomás; Pulido González, Juan José; Leo Marcos, Francisco Miguel; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Comportamental de la Actividad Física y el Deporte (ACAFYDE); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Didáctico y Comportamental del Deporte (ADICODE) |
2021 | Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females? | Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Santiago de Chile |
2022 | Motivación y barreras del desplazamiento activo en los profesores: Un estudio exploratorio | Cerro Herrero, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Vaquero Solís, Miguel; Prieto Prieto, Josué; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Salamanca |
2022 | Prevalence of meeting 24-Hour Movement Guidelines from pre-school to adolescence: A systematic review and meta-analysis including 387,437 participants and 23 countries | Tapia Serrano, Miguel Ángel; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; López Gil, José Francisco; Tremblay, Mark S.; García Hermoso, Antonio; Research Institute, Ottawa. Canada; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Murcia; Universidad Pública de Navarra |
2022 | Relación entre la intención de ser físicamente activo y el desplazamiento al centro educativo: propuestas de intervención para potenciar el desplazamiento activo en niños | Cerro Herrero, David; Prieto Prieto, Josué; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Vaquero Solís, Miguel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2022 | School and non‐school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescents | Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2022 | Skipping breakfast and excess weight among young people: the moderator function of moderate-to-vigorous physical activity | López Gil, José Francisco; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad Pública de Navarra |