Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/2508
Title: | Coeducación en Educación Infantil |
Authors: | Rodríguez Cano, Sonia Heras Sevilla, Davinia |
Keywords: | Coeducación;Educación infantil;Diferencias;Sexo;Coeducation;Early childhood education;Differences;Sex |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidad de Extremadura Asociación INFAD |
Abstract: | Tradicionalmente se atribuyen cualidades y capacidades con diferenciación de sexo, de ésta forma se considera a las niñas más afectivas y a los niños más intrépidos y curiosos. Desde la educación con frecuencia consideramos algunas áreas más representativas del sexo femenino y otras en las que consideramos que los niños tienen más capacidades para obtener mejores resultados, es el caso del desarrollo lingüístico, en las niñas o de las matemáticas y la visión espacial en los niños. Nuestra investigación se ha centrado en analizar las evaluaciones iniciales de 45 niños y niñas dentro de la etapa infantil y comparar la consecución de objetivos dentro de las áreas curriculares legisladas Traditionally are attributed different qualities and capacities by gender based, so girls are considered more affectives and boys more brave and curious. Education often considerer some areas more representative of female gender and others where boys are considered more able to obtain better results, in case of lingual research for girls, or maths and spatial perception for boys. Our investigation had been focus on analyze the initial evaluations from 45 boys and girls comprised into childhood phase and compare the different achievement of objectives into the legislated curricular areas. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/2508 |
ISSN: | 0214-9877 |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2012_1_1_37.pdf | 347,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License