Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/2651
Title: | Modelos de comportamiento de los estudiantes universitarios en las plataformas virtuales: un estudio de percepción de rol y satisfacción |
Other Titles: | Behavioral models of college students in virtual learning platforms: a study of role perception and satisfaction |
Authors: | Fernández Corcho, José Luis Cubo Delgado, Sixto |
Keywords: | Rol del alumno;Plataforma virtual;Alumnado universitario;Percepción;Satisfacción;Sudent role;Virtual plataform;Students;Perception;Satisfaction |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidad de Extremadura. Facultad de Educación |
Source: | Fernández Corcho, J. L.; Cubo Delgado, S. Modelos de comportamiento de los estudiantes universitarios en las plataformas virtuales: un estudio de percepción de rol y satisfacción. Campo Abierto, 30(1), pp. 35-60. ISSN: 0213-9529 |
Abstract: | El objetivo del presente trabajo consiste en analizar la percepción que tienen los
estudiantes de primer, tercer y quinto curso de la Facultad de Educación de la
Universidad de Extremadura en relación a su rol en la enseñanza basada en plataformas
virtuales. Para ello, se ha usado un método de estudio cuantitativo descriptivo con la
ayuda de un cuestionario. Los resultados mostraron que el curso no influye en la percepción.
Los estudiantes que consideran importante la autonomía del discente muestran
un mayor grado de satisfacción con este tipo de educación. Además, prefieren que sea el
profesor el que les proporcione información acerca del curso, delegando ciertas responsabilidades
a los alumnos. The purpose of the current paper is to analyze the perception of the first-, third-, and fifth-year students of the Faculty of Education at University of Extremadura in relation to their role in virtual-platform based learning. In order to do that, it was used a descriptive quantitative study method with the help of a questionnaire. The results showed that the year does not have influence on the perception. Students who consider the learner autonomy important show a greater degree of satisfaction with this type of education. Moreover, they prefer the professor to provide them with information about the course,delegating certain responsibilities to students. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/2651 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto Vol. 30, nº 1 (2011) DCEDU - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_2011_30_1_35.pdf | 1,15 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License