Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3263
Title: Actitudes del profesorado ante el alumnado con necesidades educativas especiales
Authors: Adame Sirgado, Virginia
metadata.dc.contributor.advisor: Becerra Traver, María Teresa
Keywords: Educación inclusiva;Necesidades educativas especiales;Actitudes;Formación docente;Inclusive education;Special educational needs;Attitudes;Teaching education
Issue Date: 2015-07-27
Abstract: Una de las palancas que impulsa la educación inclusiva son las actitudes del profesorado hacia este movimiento. La finalidad de este estudio es comprobar las actitudes del profesorado hacia la inclusión del alumnado con necesidades educativas especiales (NEE) en las aulas. Para ello, 50 docentes de diferentes centros, tanto ordinarios como centros específicos o asociaciones de Educación Especial, cumplimentaron un cuestionario. Además, se ha llevado a cabo una entrevista a una docente del año 1.945, para comparar las actitudes y las prácticas docentes de años anteriores con las actuales.
One of the levers that boost inclusive education is teacher attitude toward this movement. The purpose of this study is to test teacher attitudes to inclusion of students with special educational needs (SEN) in the classroom. To get this aim, fifty teachers of regular and especial schools and teachers of special education associations completed a test. An interview with a teacher of 1945 year has also carried out, in order to compare previous years teaching attitudes and practices with current ones.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3263
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Badajoz)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFGUEX_2015_Adame_Sirgado.pdf1,11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons