Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3372
Title: Dimensiones en las que fundamentar la formación investigadora en Tecnología Educativa
Other Titles: Dimensions that support the research training in Educational Technology
Authors: Pablos Pons, Juan de
Colás Bravo, Pilar
González Ramírez, Teresa
Conde Jiménez, Jesús
Keywords: Tecnología educativa;Formación investigadora;Modelo formativo técnico;Modelo personalista;Modelo cultural;Educational Technology;ResearchTraining;Technical Training Model;Personalistic Training Model;Cultural Training Model
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En esta aportación se visibilizan los conocimientos y aprendizajes que deben conformar la Formación Investigadora en Tecnología Educativa, derivados de tres modelos formativos teóricos: técnico, personalista y cultural. Se aporta también un modelo teórico, validado empíricamente, para explicar los procesos internos que subyacen en la formación investigadora en Tecnología Educativa. Los procesos de formación investigadora se ilustran en base a historias de vida de investigadores que conforman un grupo de investigación consolidado en Tecnología Educativa. Se concluye expresando la necesidad de profundizar y avanzar en el conocimiento pedagógico de la formación investigadora.
In this contribution, knowledge and learning that should shape the Research Training in Educational Technology become visible. This knowledge and learning derive from three theoretical training models: technical, personalistic and cultural. A theoretical model, which has been validated empirically, to explain the internal processes that underlie Research Training in Educational Technology is also provided. Research Training processes are illustrated based on the life stories of researchers who make up a research group in Educational Technology. It concludes by highlighting the need to advance and deepen the pedagogical knowledge that forms the Research Training.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3372
ISSN: 1695-288X
DOI: 10.17398/1695-288X.14.1.57
Appears in Collections:RELATEC Vol. 14, nº 1 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_14_1_57.pdf1,5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons