Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/3461
Title: | Las emociones y sus causas en el aprendizaje de física y química, en el alumnado de Educación Secundaria |
Authors: | Dávila Acedo, María Antonia |
metadata.dc.contributor.advisor: | Mellado Jiménez, Vicente |
Keywords: | Aprendizaje;Física y química;Emociones;Educación Secundaria;Learning;Physics and chemistry;Emotions;Secondary Education |
Issue Date: | 2015-10-26 |
metadata.dc.date.submitted: | 2015 |
Abstract: | En la presente investigación se realiza un estudio de las emociones que experimentan los alumnos de secundaria en el proceso de aprendizaje de Física y Química, a través de distintas actividades y estrategias de enseñanza, pues las emociones positivas favorecen el aprendizaje, mientras que las emociones negativas limitan la capacidad de aprender. In the present investigation is performed a study of the emotions experienced by secondary school students in the learning process of Physics and Chemistry, through various activities and teaching strategies, because the positive emotions conducive learning, while negative emotions limit the ability to learn. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/3461 |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Investigación en la Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFMUEX_2015_Davila_Acedo.pdf | 4,65 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License