Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3465
Title: Paisaje después de la batalla. La prensa española tras los comicios del 20 de noviembre de 2011
Authors: Rubio Caballero, José Antonio, 1978-
Keywords: Medios de comunicación;Política;Elecciones;España;Mass media;Politic;Elections;Spain
Issue Date: 2013
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: La persuasión, arte de someter por el consentimiento y no por la violencia, esa una potente arma mediática que sólo puede ser neutralizada mediante el análisis distanciado y la razón crítica. Este artículo, mediante la aplicación de diversos métodos de análisis conceptual, trata de desentrañar cuáles fueron las estrategias persuasivas y discursivas que utilizaron cuatro importantes medios de comunicación españoles el día después de la victoria electoral de Mariano Rajoy.
Persuasion, art of submitting through assent and not by violence, is a powerful weapon that can only be neutralized by means of the distant analysis and the critical reason. This article, applying diverse methods of conceptual analysis, tries to uncover which were the persuasive and discursive strategies used by four important Spanish mass media the day after Mariano Rajoy's electoral victory.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3465
ISSN: 2340-0358
Appears in Collections:DHIST - Artículos
Tiempo Presente Nº 01 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2340-0358_1_105.pdf697,17 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons