Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/3992
Title: | Ética y calidad de vida de las personas con discapacidad intelectual en entornos de formación y empleo protegido |
Authors: | Iglesias González, Juana |
metadata.dc.contributor.advisor: | Cubo Delgado, Sixto Gutiérrez Esteban, Prudencia |
Keywords: | Derechos humanos;Deficiencia mental;Actitudes sociales;Ética;Human rigth;Mental deficiency;Socials attitudes;Ethical |
Issue Date: | 2016-03-07 |
metadata.dc.date.submitted: | 18-Dec-2015 |
Abstract: | La presente investigación se compone de tres ejes principales, interrelacionados: ética, calidad de vida y derechos. Se presenta estructurada en cuatro partes: en la primera de ellas se describe el marco teórico del que parte, la segunda está dedicada a estudiar la calidad de vida de las personas con discapacidad intelectual de un centro ocupacional y un centro especial de empleo, en la tercera se indaga en otro estudio sobre los derechos que se vulneran con mayor frecuencia en la vida de las personas con discapacidad intelectual y por último, en la cuarta parte se muestra un cuarto estudio sobre las actitudes de los profesionales hacia estas personas. This research consists of three main, interrelated areas: ethics, quality of life and rights. It is structured in four parts: in the first one the theoretical framework that describes part, the second is devoted to study the quality of life of people with intellectual disabilities in an occupational center and a special employment center, in the third is investigated in another study on the rights that are violated most often in the lives of people with intellectual disabilities and finally, in the fourth quarter survey on the attitudes of professionals towards these people is shown. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/3992 |
Appears in Collections: | DCEDU - Tesis doctorales Tesis doctorales |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TDUEX_2015_Iglesias_Gonzalez.pdf | 21,99 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License