Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4149
Title: Mercado digital único y consumidores
Authors: Vega Vega, José Antonio
Keywords: Comercio electrónico;Consumidor;Mercado;Derecho Mercantil;Electronic commerce;Consumer;Market;Commercial Law
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Extremadura. Centro Universitario de Plasencia
Abstract: Las nuevas tecnologías han modificado la forma de contratación tanto para los empresarios como para los consumidores. El comercio electrónico está basado en la protección de los consumidores. La necesidad de la protección de los sujetos contratantes más débiles ha dado lugar a una amplia gama de leyes de protección al consumidor que regulan las actividades de los empresarios que distribuyen bienes y servicios en el mercado. En este artículo se trata de hacer un análisis de la protección dispensada al consumidor en el comercio electrónico, llegándose a la conclusión que la protección dispensada en el momento actual es aceptable.
New technologies have changed the way of contracting for both business and consumers. Electronic commerce is based on the protection of consumers. The need of protection for the weakest contracting subjects has resulted in a wide range of consumer protection laws that regulate the activities of entrepreneurs who distribute goods and services in the market. This article is an analysis of the protection afforded to consumers in electronic commerce, concluding that the protection afforded at present is acceptable, but insufficient.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4149
ISSN: 0212-7237
Appears in Collections:DDPRI - Artículos
REEE Nº 27 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0212-7237_27_87.pdf305,65 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons