Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRusso, Laura-
dc.contributor.authorCaggiano, Valeria-
dc.contributor.authorRagusa, Antonio-
dc.date.accessioned2016-04-19T11:18:00Z-
dc.date.available2016-04-19T11:18:00Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn0214-9877-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/4188-
dc.description.abstractTeniendo en cuenta que "el empresario no nace, sino se hace", la educación empresarial es de gran importancia para el desarrollo y la formación de los empresarios. Sin embargo, no se puede ignorar que ciertas características, más que otras, parecen afectar a la voluntad de iniciar un negocio. En particular, estas variables son el locus de control, el compromiso, la auto-eficacia y la empleabilidad. De hecho, el interés que la psicología muestra hacia el empresario está conectado con el desarrollo personal del individuo que "se compromete". La investigación se llevó a cabo en Roma en una muestra de un centenar de empresarios y empresarios potenciales. Se demostró que significativamente estas variables están presentes entre las personas que trabajan en la compañía romana que se ha analizado concretamente.es_ES
dc.description.abstractGiven that “entrepreneurs are not born but made”, entrepreneurship education is of great importance for the development and training of entrepreneurs. However, one cannot ignore that certain characteristics, more than others, seem to affect the will to start a business. In particular, these variables are locus of control, engagement, self-efficacy, and employability. In fact, the interest that psychology turns to entrepreneurship is connected to the personal development of the individual that “undertakes”. The research took place in Rome on a sample of one hundred entrepreneurs and potential entrepreneurs. It showed that these variables are significantly present among the people employed in the Roman company that has been specifically analyzed.es_ES
dc.format.extent8 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Extremaduraes_ES
dc.publisherAsociación INFADes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectEmpresarioses_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectAspectos y rasgos de personalidades_ES
dc.subjectLocus de controles_ES
dc.subjectCompromisoes_ES
dc.subjectEmpleabilidades_ES
dc.subjectAutoeficaciaes_ES
dc.subjectEntrepreneurses_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.subjectAspects and personality traitses_ES
dc.subjectLocus of controles_ES
dc.subjectEngagementes_ES
dc.subjectEmployabilityes_ES
dc.subjectSelf efficacyes_ES
dc.titleSkills traits and enterpreneurial competences: an applied studyes_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5311 Organización y Dirección de Empresases_ES
dc.subject.unesco6111.05 Estructura y Dinámica de la Personalidades_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationRUSSO, L., CAGGIANO, V. y RAGUSA, A. (2012). Skills traits and enterpreneurial competences: an applied study. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(4), 479-486. ISSN: 0214-9877es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversità degli Studi Roma Tre. Italiaes_ES
dc.identifier.publicationtitleInternational Journal of Developmental and Educational Psychologyes_ES
dc.identifier.publicationissue1es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage479es_ES
dc.identifier.publicationlastpage486es_ES
dc.identifier.publicationvolume4es_ES
Appears in Collections:Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2012_1_4_479.pdf3,06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons